141312111098765432128272625242322212019

Damo Varšavsku!!!

 

Kao jedna od reakcija na blokadu radova u Varšavskoj ulici u centru Zagreba u ponedjeljak, 8. veljače, osnovana je grupa na Facebooku pod nazivom ''Damo Varšavsku!!! I onu pokraj ako treba...''. Zanimljivo je da je jedan od malobrojnih članova te grupe - do kraja dana ih je bilo tek dvadesetak - i Damir Ljutić, predsjednik Društva arhitekata Zagreba. S obzirom da se aktualno vodstvo DAZ-a, otkako je izabrano prije više od devet mjeseci, još nije izjasnilo oko događanja u Varšavskoj, zanimalo nas je može li pridruživanje takvoj grupi shvatiti kao službeni stav predsjednika DAZ-a,odnosno kao njegova podrška izgradnji rampe za podzemnu garažu kojom bi pješačka zona u Varšavskoj ulici postala prometna? ''Vi ste potpuno pogrešno shvatili smisao grupe. Smisao grupe nije da bude podrška davanju Varšavske ulice investitoru, već upravo suprotno. Mi ironiziramo cijelu tu priču'', rekao nam je Ljutić. S obzirom da na stranici te Facebook grupe nigdje nema znakova da se išta ironizira, već se jasno nazivom grupe i njenim opisom s ''ee... kako mi idu na živce'' odgovara građanima koji pod sloganom ''Ne damo Varšavsku'' protestiraju protiv gradnje rampe u toj ulici, pitali smo Ljutića tko se ili što ironizira. ''Mi se šalimo na račun problema koji, istina, nije baš tako neozbiljan, ali je to takav način komunikacije preko Facebooka. Iz te možda grube ili nejasne formulacije, stoji drugačiji stav, što ćete shvatiti ako vidite da su tamo Azrina pjesma ''Poljska u mom srcu'' i ''Warsaw'' Joy Divisiona'', pokušao je pojasniti Ljutić. Upravo je on te dvije pjesme stavio na stranice grupe, kao i još neke komentare.

Na pitanje koliko je ozbiljno i odgovorno da predsjednik DAZ-a bude član takve grupe, a da istovremeno DAZ ne daje nikakvo mišljenje o eskalirajućem problemu u javnom prostoru grada, Ljutić je rekao: ''Nisam  profesionalni političar pa može biti i da sam napravio neku grešku u političkim koracima.''

Na izravno pitanje o tome je li za to da Varšavska bude prometna ulica, što će se dogoditi ako se ostvare planovi Tome Horvatinčića o izgradnji ulaza u garažu  poslovno-stambenog centra na Cvjetnome trgu, Ljutić je rekao: ''Nitko nije za to da Varšavska bude prometna. Rampa u Varšavskoj definitivno nije dobro rješenje.'' 

Dodao je i da će DAZ upravo u utorak, 9. veljače, izaći s izjavom za javnost o slučaju Cvjetnog trga, odnosno Varšavske ulice. Ljutić je podsjetio i da DAZ organizira seriju javnih diskusija o prostornim i prometnim problemima u Zagrebu, jer ''žele razgovor podići na višu razinu, postići da suprotstavljene strane razgovaraju, da se uspostavi kontakt između građana, Grada i struke te da procesi odlučivanja budu što transparentniji i stručniji''. 

 


 

Aktivisti su kontejnerima blokirali Varšavsku;  foto Ronald Goršić

 

Više o grupi pogledaj ovdje

 

Barbara Matejčić


pogledaj.to

Objavljeno: 9. veljača 2010 8:51

Komentari

angry je napisao (9. veljača 2010 10:30):

najbolje da tog mediokritetskog šarlatana izaberemo i drugi put za predsjednika daz-a. sta se samo egotriperi bez pokrica kandidiraju, prije franic, sad ovaj, tko je iduci...

korbizje' je napisao (9. veljača 2010 10:49):

tako niska razina građanske, ili u nedostatku iste bar društvene i stručne svijesti je stvarno poražavajuća. to je čovjek koji kao predsjednik DAZa predstavlja skoro većinu hrvatskih arhitekata. onih kojima bi pojam javnog prostora i njegova važnost za grad trebao biti jasan. koji bi među prvima trebali reagirati na pokušaje uzurpacije javnog prostora i manipuliranja GUP-om. al oni (DAZ) do danas nisu reagirali. kao što ni na što ne reagiraju. a vrhunac tog cinizma ili gluposti je organiziranje 'antirecesijskog partija' i skijanja u schladmingu. da je živa, Marija Antoaneta bi bila na istoj toj liniji . svojim dobro poznatim odgovorom na krizu: AKO NEMA KRUHA, NEKA JEDU KOLAČE!

marko milas je napisao (9. veljača 2010 10:52):

saša, o "cvjetnom prolazu" i akterima koji su sudjelovali u postignuću istog će se sigurno pisati u budućim izdanjima ČIPa.

ozbiljno, sa punim potpisom a ne blogovski-šarlatansko pod pseudonimom.

a drugi će predsjednik daz.a biti izabran većinom članova društva, ma kakavgod bio mediokritet.

Betty je napisao (9. veljača 2010 11:09):

Sjajan mi je doticni Milas (nikad cula za tog arhitekta odnosno neko njegovo remek djelo, a isto je u nekakvom odboru Daza) koji na facebook stranici pogledaj.to kaze: "potpuni promasaj od bloga", a u istu je grupu uclanjen i sad ovdje na istom tom blogu ima potrebu pisat. Zbilja sjajno!

Napokon neke reakcije od vas arhitekata, svi mudro sutite, a ocito se radi o vaznom gradskom problemu.

Licemjerno...

marko je napisao (9. veljača 2010 11:09):

@milas - ali druže, gdje ti vidiš sašu? to što ovaj gore bunca, nikome ništa?

marko od ne-djela milas je napisao (9. veljača 2010 11:20):

ne samo u odboru kontrole daz.a, nego i u skupštini uhe, pače u stegovnom tužiteljstvu komore arhitekata. a to su sve dužnosti na koje se pojedinac treba izabrati. a ne postaviti. dakle, lik (moral) i djelo (talent) su odvojeni pojmovi. no, čemu rasprava sa aliasom?

angry je napisao (9. veljača 2010 11:31):

ajde ajde marko, svi znamo da se u sve odbore birate po prijateljskoj liniji... ne treba ti ni lin (moral), ni djelo (talen), samo podobnost i prijateljstvo...

korbizje' je napisao (9. veljača 2010 11:36):

posebno je žalosno što se u brojčano (i moralno) mizernom članstvu te FB grupe nalazi oko 50% arhitekata. grupa naime ima 20tak članova, a grupa Ne damo Varšavsku oko 9000.

U ovoj drugoj udio kolega je znatno manji, što dovoljno govori o razini osvještenosti naše struke, koja je bitno ispod zagrebačkog prosjeka iako je to tema koja se neposredno i najviše tiče upravo arhitekata.

damir ljutić je napisao (9. veljača 2010 11:42):

član sam i grupe "NE DAMO VARŠAVSKU", ali to je valjda manje važno... :)

marko u žalovanju milas je napisao (9. veljača 2010 11:43):

jedino će za žalovati biti ukoliko sutra ovaj blog ne objavi stavove koje će večeras donijeti zagrebački arhitekti, i to oni koji su izabrani na izborima kako daza, tako uhe pa konačno i komore...

angry je napisao (9. veljača 2010 11:47):

član sam i ja grupe "spasimo djecu haitija", pa me to ne opravdava ako sam clan grupe tipa "ajmo prebit dječaka koji nema za nove tenisice".  gospodine ljutiću, funkcija koju obnašate, nosi i neku moralnu odgovornost i moje je mišljenje da sebi ne mi smjeli dozvoljavat ovakve autogolove. još mi je više sad žao što sam glasao za vas...

piane je napisao (9. veljača 2010 11:50):

predsjedniče, a od kada ste član grupe ne damo varšavsku? od prije par minuta ili sati?

angry je napisao (9. veljača 2010 11:50):

@marko, što naći čete izlaz iz tomine g..... do večeras, pa složit suvisle stavove u maniri velikih novinara Željka Žutelije i Denisa Kuljiša ?!

MP je napisao (9. veljača 2010 11:52):

Arhitekti se u Hrvatskoj još uvijek vole svrstavati uz svakakve građanske, kulturne, umjetničke i ine manjine umjesto da rade u interesu svoje industrije.

ljubav je napisao (9. veljača 2010 11:56):

arhitekti svijeta ujedinite se i volite... i ostali isto

korbizje' je napisao (9. veljača 2010 12:02):

ja falabogu nisam glasao za njih jer mislim da jeftinom populizmu ne bi trebalo davati podršku u  strukovnim udruženjima.  i strašno me zanima ta izjava koju večeras donose 'zagrebački arhitekti', te da li bi uopće ikome palo na pamet da bi bilo dobro reagirati da nije bilo ove 'afere'.

a ako i jest, ne misle li da moooožda malo kaskaju. muljanje s varšavskom traje mjesecima ako ne i godinama,sutra su demonstracije na koje će doći stotine građana a oni večeras slažu očitovanje. desetak udruga i društava je već reagiralo, al DAZ  to nije smatrao potrebnim. nije do danas.

bravo za ažurnost! šta se mene tiče ne trebate ga ni pisati. i šutnja je stav.

marko calm milas je napisao (9. veljača 2010 12:10):

@ljuti: niti jedne lipe od tome ne vidjeh, niti jedne lipe od uhe ne vidjeh, pa uistinu neznam zašto bih bio ili izlazio iz g. . . nijemci imaju izreku: slijedi trag novca, otkrit ćeš motive. dali si spreman biti ovako nepristojan kada se otkrije tko je od koga koliko uprihodio?

damir ljutić je napisao (9. veljača 2010 12:14):

puno prije negoli "DAMO VARŠAVSKU"...

angry@ a da malo dublje uđete u problematiku? žao mi je što ste promijenili mišljenje o mojoj osobi...

a što se tiče autogolova? što da radim kada volim ironiju... ali čvrsto obećajem da ću se u budućnosti paziti :)

damir ljutić je napisao (9. veljača 2010 12:17):

korbizje' svakako dobro razumije jeftini populizam

kad će većina pod aliasima, mogu i ja je napisao (9. veljača 2010 12:18):

Što se sad svi palite na Ljutića? Bolje bi vam bilo da napadate odgovornu osobu/upravno tijelo koje je izdalo dozvolu za takve radove! Riba smrdi od glave, a ne od (ne)reakcije DAZ-a.

(disklejmr: nisam prijatelj s ljutićem, čovjeka sam vidio uživo doslovno jednom)

damir ljutić je napisao (9. veljača 2010 12:21):

@marko::: uuuu ....

damir ljutić je napisao (9. veljača 2010 12:24):

kad će već pod aliasima, mogu i ja@ ma nemoj tako, moja osobnost je apsolutno najveći problem u ovom gradu :)

marko prijatel milas je napisao (9. veljača 2010 12:26):

vlayoo, čemu nadmudrivanje sa osobama koje nemaju muda pisati pod imenima što su im roditelji prikeljili...

(diklejmr: nisam neprijatelj s vlayoom, istog viđam doslovno jednom tjedno)

piano je napisao (9. veljača 2010 12:31):

čini li mi se ili su ovaj prostor za raspravu zaposjeli ljutić i njegov kompanjon?

mali perica je napisao (9. veljača 2010 12:38):

moj tata je jači od tvoga...

damir ljutić je napisao (9. veljača 2010 12:40):

apsolutno svi imaju pravo koristiti aliase i to nema veze s mudima. rasprave služe za argumente a ne za imena.

volio bih čuti prijedloge na temu što činiti kada imaš projekt koji traje 4-5 godina, ima sve dozvole, inspekcijske nadzore itd,itd

ima i otkupljene stanove i promijenjen projekt i kredite i najvažnije - veliko nezadovoljstvo građana, struke..!

što napraviti da ne ostane samo jedna velika, velika rupa?

mali ivica je napisao (9. veljača 2010 12:41):

slažem se s malim pericom...

korbizje' je napisao (9. veljača 2010 13:00):

nitko ne priča više o projektu, nego o ustupanju javne površine za rampu u funkciji privatne garaže.

to je najproblematičnije i o tome se trebalo očitovati.

a što će sa rupom je problem onoga koji ju je iskopao prije nego je rješio ulaz u garažu i da se tužbe riješe na sudu (dakle prije pravomoćnosti), koji je prezentirao jedan projekt - s javnim prolazom kroz blok , a izvodi drugi - bez prolaza. i onoga koji je izdao dozvolu koju nije smio izdati. i dao status projekta od javnog interesu nečemu šta taj isti interes grubo gazi.

a na nama je kad već ne možemo o tome odlučiti da se barem očitujemo.

angry je napisao (9. veljača 2010 13:01):

@damir, što napraviti...

izjasniti se. traziti rupe u zakonu i pokusati ih stopirati, eto sta raditi, ako stojis da iza svega stoji nezadovoljstvo struke. ukljucit se i stvorit javnu diskusiju, a ne da javno mijenje formiraju placena piskarala poput žutelije ili kuljiša. jer jasno je da dobar dio javnosti ne shvaća gerilske metode ovih u kontejnerima.

gurat prema javnosti činjenice, tipa činjenice da je prošli gup onemogućavao garaže u donjem gradu, a da ovaj novi omogućava hrpu, otvarat se prema javnosti. procitaj malo intervju koji je dao tada novi predsjednik daz-a. jel tvoje dosašanje djelovanje u pogledu javnog djelovanja u skladu s onim što ti je bio program ?!

zašto javno ne kažete što većina struke misli o tom projektu, gdje je tu javni interes, obzirom da prolaza više nema. zagušenje prometa u gundulićevoj koja je već sad rak-rana zg-prometa nije zanemarivo, bez obzira što "pošteni" Dadić govorio. Ima jako puno pitanja vezanih za ovaj projekt o kojima ste mogli govorit, pa niste ;)

a uopce marka milasa necu komentirat, on ce sastavit izvjesce onih koji su izabrani. no krasno. boli ga djon za javni interes sve dok god je forma zadovoljena.

marko ozareni milas je napisao (9. veljača 2010 13:08):

bravo care poznatog kroatizirano-francuskog pseudonima.

transparentnost postupka, to je bit.

urbana komasacija je bit.

javni interes je svetiji od privatnog vlasništva, to je bit.

i gdje smo tu mi, koji ovdje živimo i plaćamo porez. i zbog čega je to "gradski projekt" i tko mjeri tu vrijednost u ime Grada? bla, bla, bla.. dala bi se cijela litanija nadrobiti...

damir ljutić je napisao (9. veljača 2010 13:22):

e ovo je već bolje! trebamo raditi zajedno. ljutić nije svemoguć niti jedini. treba uključiti što više ljudi na konkretnim i suštinskim problemima, tražiti rješenja i načine njihove implementacije, a implementacija je zapravo najteži dio posla. to nekako uvijek ostane na malom broju ljudi i onda je vrlo teško uspjeti. samo upornošću i čvrstim argumentima stvari se mogu promijeniti.

za one koji to ne znaju, milas je rijetko ispravan i čvrst lik bez obzira na provokativnost koja je njegovo glavno obilježje!!

:)

funny je napisao (9. veljača 2010 13:27):

ne kužim il... pa obe grupe su protiv demoliranja Varšavske, smo jedna ima ironičan pristup... ne vidim di je problem. napadate čovjeka bezveze, a on je i kroz odgovore objasnio da je smisao grupe isti. Ovo je senzacionalan naslov, i time nije baš korektan  "... i onu pokraj ako treba"  je dovoljan znak da se radi o ironiji. A sad da li gosp. Ljutić trebao reagirati na takve način prije službene objave stava... neznam, mislim da je nebitno.

nekako mi izgleda da se ispucavaju frustracije koje su nevezane za ovu temu, samo je prozvani na tapeti... pa ajmo ga zrokat usput :) anoimno.

angry je napisao (9. veljača 2010 13:30):

@damir,

sad si puno toga napisao, a malo rekao. politički. al ajde, sačekati ćemo to famozno priopćenje pa vidjeti koji stav zauzimaju daz i uha.

marko kompanjon milas je napisao (9. veljača 2010 13:30):

vlajčino, nisam te imenovao za promociju moje ispravnosti.

@ljuti: 2005 sam na predsjedništvu uhe bio jedini koji je tražio da se gubitak kartice žiroračuna uhe, prilikom kojeg je nepoznat netko skinuo 250.000 kuna na zagrebačkim bankomatima nazove pronevjerom, i da predsjednik pokrene sudsku tužbu protiv osobe koja je bila zadužila predmetnu karticu. no, ostali članovi predsjedništva to nisu tako vidjeli, pa ne sve palo u zaborav. toliko o formi.

sumnja je napisao (9. veljača 2010 13:45):

samo budala može promisliti da je ta grupa ZA VARŠAVSKU

KORUPCIJA I DEVASTACIJA je napisao (9. veljača 2010 13:47):

pitanje varsavske i cvjetnoga nije iskljucivo urbanisticko, arhitektonsko, prometno ili ino, vec primarno pravosudno pitanje.

1. prvo je horvatincicu pogodovano da dobije otkup kina zagreb. vec je sama ta cinjenica za kazneni progon.

2. zbog jednog je privatnog investitora mijenjan GUP i to suprotno nacelima struke, sto ce za posljedicu imati preizgradjenost bloka i umetanje javne garaze tamo gdje ona ne spada.  

3.  za ulaz u privatnu garazu ustupa se javna ploha ulice i to o trosku grada.

4. nijedna gradjanska inicijativa NIJE protiv modernizacije i uredjenja povijesnog sredista zagreba - a to ukljucuje i novu zgradnju - vec protiv NACINA na koji se provode KORUPCIJA i DEVASTACIJA pod IZLIKOM modernizacije, a s ciljem maksimalizacije profita.

5. iskljucivu odgovornost za devastaciju omogucenu skandaloznim izmenama GUP-a ima SDP koji ga je izglasao.

6. osobe poput ljutica silno narausavaju ugled DAZ-a koji se i inace nazalost NIJE vidljivo zalozio za nacela struke i drustvenu odgovornost.  

KD je napisao (9. veljača 2010 14:16):

projekt prolaz cvjetni dobio je dozvole na osnovu "javnoga interesa" koji je toboze ostvaren izgradnjom samoga prolaza. medjutim, prolaza nema niti ce ga bit, buduci da horvatincic nije kupio stomatologiju. projekt je dakle izmijenjen, pa je i dozvola nevazeca.  

korbizje' je napisao (9. veljača 2010 14:33):

@ funny:

ne pokušavaj se izvući, to da je ta grupa ironična je samo neuspješan pokušaj izvlačenja iz govana na koji nitko nije nasjeo. i budali je očito da grupa nije ironična nego reakcija na NE DAMO VARŠAVSKU.

zašto bi molim te itko osnivao novu grupu suprotnog naslova s opisom: e, kako mi idu na živce ako dijeli stav s nekoliko tisuća ljudi iz grupe Ne damo Varšavsku. loš humor nije isto što i ironija.

dajte bar budite dosljedni kad već niste pametni (što je očito iz toga da 'ne vidiš problem').

nadalje , ne kaže se senzacionalan naslov (to bi značilo da je izvrstan) nego senzacionalistički....

a i mišljenje da je svejedno kada će se DAZ očitovati, i dali će se predsjednik prije toga izblamirati po duštvenim mrežama baš ne drži vodu.

Ryszard Kapuśćiński je napisao (9. veljača 2010 14:49):

ajmo - polako. ne radi se  UOPĆE o uplitanju u pravosudnu, arhitektonsku, urbanističku i bilo koju drugu poziciju gledanja na PROBLEM VARŠAVSKE, upliće se izravno ČISTOM IRONIJOM protiv spektakla NE DAMO VARŠAVSKU i svih larpurlartističkih aktera (čast iznimkama) pompozne obrane ulice o kojoj, slažem se apsolutno, treba nastaviti kavalitetan DIJALOG (u hrvatskoj?! - gubim nadu).  u pozadini svih velikih problema, djelomično i ovog, leži društvo spektakla/branitelja varšavske, koje, gotovo sigurno, u samu problematiku - varšavske - nije zaronilo. čast iznimkama! reakcija na rekaciju nije negacija problema nego negacija, iz čistog ludizma, hrvatskog prosvjedničkog kvaziosviještenog trasha. čast iznimkama! i, svakako, treba se derati!!! glasno!

KD je napisao (9. veljača 2010 15:02):

@Ryszard Kapuśćiński

to o ironiji mozes prodavat npr. ivici kirinu i slicnim maloumnicima.

zahtjevi prosvjednika su jasno artikulirani i strucno utemeljni.  da nije bilo zadnjeg prosvjeda - danas bi se varsavska vec kopala.

ljutic svoju "ironiju" moze prodavat kome hoce, ali je za predsjednika DAZ-a posve neprihvatljivo da bude clan toga cega JE clan. on na to, dakako, ima svako pravo. No, takav bi covjek zapravo trebao dat ostavku jer sramoti DAZ.  

podrška plenuma filozofskog fakulteta je napisao (9. veljača 2010 15:14):

Smisao organiziranog otpora projektu izgradnje privatne podzemne garaže i stambeno-poslovnog kompleksa Hoto-grupe u Varšavskoj ulici u Zagrebu nije tek pitanje borbe za očuvanje urbanog krajolika od invazivnih urbanističkih zahvata upitnog opravdanja. Ono o čemu se danas u Varšavskoj doista odlučuje fundamentalnije je i dalekosežnije pitanje - riječ je o obrani same institucije javnoga prostora od sile i pritisaka privatnog interesa uzdignutog do razine neupitne i samorazumljive vrijednosti. Presedan administrativno blagoslovljenog ustupanja javnoga prostora za privatni komercijalni projekt predstavlja više od pukog propusta ili lokalnog administrativnog skandala. U takvoj odluci kristalizirana je društveno duboko destruktivna vrijednosna logika. Ni snishodljive medijske pripovijesti o vizionarskoj inicijativi privatnog poduzetnika ne mogu prikriti činjenicu da se "vizija" koja se u njima veliča ostvaruje na račun same ideje javnoga interesa.

Predati ili podrediti neku instituciju ili prostor privatnom profitnom motivu znači presuditi o njihovoj konačnoj svrsi u korist privatnog profita. To ujedno znači i ukidanje same mogućnosti demokratskog odlučivanja o njihovu korištenju za dobrobit većine. Motivi privatnog ulagača određuju namjenu i funkcije kojima prostor koji oblikuje može služiti. Imperativi povrata investicije i ostvarenja profita u takvim računicama nužno zauzimaju središnju ulogu. Vjerovanje da privatne profitne kalkulacije predstavljaju jamstvo ostvarenja interesâ i svih onih koji u budućim profitima neće imati nikakvog udjela nije samo stvar naivnosti. Kada služe za agresivno promicanje izvlaštenja prava javnosti nad javnim prostorom, takvi argumenti postaju konkretnim oružjem u vrlo konkretnoj ideološkoj i materijalnoj borbi protiv javnog interesa.

Logika koju se priziva kao opravdanje napada na javni prostor u Varšavskoj istovjetna je onoj kojom se legitimiraju dalekosežni privatizacijski procesi započeti prije skoro dva desetljeća. Zahvaćanje u javni urbani prostor predstavlja točku novog zamaha prema produbljenju tog poodmaklog procesa izvlaštenja većine. Činjenica da takve prakse i dalje uživaju institucionalnu podršku nominalno javnih službi i većine medija stvar čini samo još kritičnijom.

Organizacija otpora realizaciji tih tendencija ne predstavlja samo važnu gestu problematizacije zabrinjavajućeg općeg smjera društvenog razvoja. Direktni kolektivni otpor u ovome trenutku je i jedina realna nada za njegovo obustavljanje koja nam preostaje.

Odabrati stranu u sporu između privatnog i javnog interesa u Varšavskoj stoga ujedno znači dati nedvosmislen odgovor na pitanje u kakvome društvu želimo živjeti. Već i zato naša podrška ne može stati na pukoj deklarativnoj solidarizaciji s organizacijama koje su otpor inicirale. Puni smisao će zadobiti tek ako se studenti, zajedno sa širom javnošću, borbi za obranu Varšavske u značajnom broju aktivno priključe. S tom nadom upućujemo i ovaj apel.

marko kvaziosvješteni milas je napisao (9. veljača 2010 15:16):

ćuj, KD, ako ti je do ostavki, morat ćeš se pojaviti na idućoj skupštini društva. jer mišljenje tko sramoti, a tko doprinosi ugledu daz.a tamo treba izricati. no tada bez nick.name.

općenito je blog kultura čisti trash.

MP je napisao (9. veljača 2010 15:19):

Važno je raditi

Tomo Horvatinčić je napisao (9. veljača 2010 15:21):

Izgleda da Varšavska nije problem, jer ds se omogućio prolaz "Cvjetni trg - Gundulićeva" onda Varšavska nebi više bila problem, to mi je malo čudno. Zašto se od početka nije predvidio i zahtjevao ulaz u "blokovske garaže" svih budućih blokova južno od botaničkog od kuda bi se punili svi blokovi ma koliko ih u budućnosti bilo.

Drugo gradi se još jedna garaža na 25m istočno od Trga bana Jelačića i 25 m južno od katedrale ali to "Pravo na grad" ne komentira, tamo se auti dovode u još zagušeniji dio ali o tome ni slova?????

Možda jer se ekipa kreće oko "Cvjetnog trga" a za ostalo ih boli dupe !!!!

banditos je napisao (9. veljača 2010 15:25):

dragi marko, isti stav da građani kojima nešto smeta mogu to reći na izborima ima i bandić. dobar ti je uzor.

korbizje' je napisao (9. veljača 2010 15:29):

dragi kapućinski, prilažem cijeli tekst sa zahtjevima prosvjednika i molim te da u njemu nađeš 'larpurlartizam' i pompu koje spominješ.

ponekad je, pogotovo ako se komplicirane riječi ne shvaćaju u potpunosti, lakše i pametnije koristiti one jednostavnije.

a što se spektakla tiče, misliš li stvarno da bi ova akcija imala ikakva odjeka da nisu glasni?

i jesi li kada vidio neki primjer iz razvijenog svijeta - greenpeaceove akcije npr?

ispada da je netko drugi kvaziosviješten, a ne prosvjednici.

volio bih da mi dokažeš suprotno uranjanjem u tu silno kompleksnu problematiku.

mislim da su tekst koji prilažem te 6 točaka gore navedenih pod KORUPCIJA I DEVASTACIJA za početak dovoljno jak argument.

slijedi citat:

Prosvjed organiziramo dan prije sjednice Gradske skupštine i stoga ovom prilikom ponavljamo naše zahtjeve.

1. Zahtijevamo od Skupštine i Gradonačelnika Grada Zagreba da zaustave radove u Varšavskoj iz barem dva nova razloga.

a) Hoto grupa je za jedan projekt dobila dozvole, a potpuno drugi trenutno realizira. Da bi se za njega moglo dobiti dozvole, projekt je od strane Gradskog poglavarstva 30. siječnja 2008. godine proglašen javnim interesom. Ta je odluka donesena na temelju činjenice da se njime otvara prolaz kroz blok između Cvjetnog trga i Gundulićeve. Sada se međutim realizira projekt bez prolaza kroz blok, a o tome govori i promjena službenog imena projekta iz "Cvjetni prolaz" u "Cvjetni".  

b) Lokacijska dozvola za ulazno - izlaznu rampu u pješačkoj zoni Varšavske ulice nije pravomoćna jer je od ožujka do lipnja 2009. pred Upravnim sudom pokrenut niz upravnih sporova od strane stanara i osnovne škole u Varšavskoj koji još uvijek traju. Ukoliko stanari i osnovna škola u Varšavskoj uspiju u svojim upravnim sporovima Grad Zagreb mora vratiti Varšavsku ulicu u prvobitno stanje. To znači da bi građani Zagreba u konačnici prvo platili više od 10 milijuna kn za kopanje rupe u Varšavskoj, a zatim bi morali platiti i vraćanje na staro stanje.

2. Zahtijevamo od Skupštine i Gradonačelnika Grada Zagreba da se odredbe GUP-a koje su izmijenjene tijekom 2007. godine radi pogodovanja Hoto grupi vrate na staro tj. da se u GUP-u vrati zona zabrane izgradnje novih javnih garaža u središtu grada, da se vrati koeficijent izgrađenosti u blokovima na 3,0 te da se zabrani denivelacija javnih površina u Donjem gradu.

3. Zahtijevamo od Skupštine Grada Zagreba da hitno održi posebnu tematsku sjednicu na kojoj bi se postavili temelji za novu održivu prostornu politiku u Gradu Zagrebu, te da se u tu svrhu ustanovi stalno savjetodavno tijelo pri gradskoj vlasti koje bi se sastojalo od predstavnika znanstvenih institucija, neovisnih stručnjaka i udruga građana.

može li biti jasnije?

MP je napisao (9. veljača 2010 15:34):

Churchill: Ako ne želiš riješiti problem, osnuj komisiju!

korbizje' je napisao (9. veljača 2010 15:36):

dragi tomek,

razlika je velika između rampe koja se 'urezuje'  u javni prostor te ga nepovratno mijenja od ulaznih rampi kao npr u importane, kaptol centar, centar branimir itd koje su inkorporirane u zgrade kojima pripadaju.

kada bi se omogućio prolaz "Cvjetni trg - Gundulićeva" onda Varšavska stvarno nebi više bila problem jer bi to značilo da su otkupljene i zgrade uz gundulićevu te bi se i rampa dala izvesti iz gundulićeve.

marko trash milas je napisao (9. veljača 2010 15:39):

staljin: gdje je čovjek, tu je problem!

Ryszard Kapuśćiński je napisao (9. veljača 2010 15:42):

@KD: ironija se ne prodaje. samo razumije/prihvaća ili ne. upravo na ovaj tvoj stav ("zahtjevi prosvjednika su jasno artikulirani i strucno utemeljni.  da nije bilo zadnjeg prosvjeda - danas bi se varsavska vec kopala." ) ističem ČAST IZNIMKAMA. pridošlice i podrška kreatorima (koji znaju misliti), vjeruj mi, upravo su ivica kirin i ostali maloumnici koji dižu svoj glas ama baš za sve. neselektivno. gazi me to. ne varšavska. samo me taj dio zanima.

poljska u mom srcu je napisao (9. veljača 2010 15:47):

ryszard - dobar ti je nick, nadam se da si se citao

korbizje' je napisao (9. veljača 2010 16:13):

tomek dragi,

ne postaje gundulićeva privatna, nego u tom slučaju horvatinčićeva rampa nije na ulici (javnom) nego u sklopu njegove zgrade (privatnog) i stvar je čista. kao npr ulaz u bilo koji haustor. kao ulazak u garažu od cinestara.

pogledajto1 je napisao (9. veljača 2010 16:15):

Komentar izbrisan; Molimo da se ne potpisujete tuđim imenima.  Hvala!

ja je napisao (9. veljača 2010 16:17):

sto drugo reci nego retardirano.

ostavite se politike ako ne razumijete osnovne pojmove. to sto neki moji kolege znaju crtat fasade ili planove oplate, ne znaci da trebaju ista znati o politickim ili civilizacijskim pojmovima o kojima je ovdje rijec. nazalost : (.

privatizacija javnog dobra i komodifikacija APSOLUTNO svega je neprihvatljiva. zbog istog razloga sam zdusno podrzavao i studentsku blokadu. "trzisni" kriteriji dovode samo do gnjusnih kretenizama tipa ekonomski fakultet u zagrebu o kojemu je ovih dana puno rijeci u medijima, ili privatne garazne rampe u pjesackoj zoni u varsavskoj.

podrzavam urbanizaciju, izgradnju unutar blokova, rusenje dotrajalih zgrada itd itd. ali rampu u varsavskoj ne podrzavam, and if you don't agree you can *** off.

damira ljutica samo zalim, jer jadan ni ne zna u sto se uvalio.

korbizje' je napisao (9. veljača 2010 16:26):

jel moj nick dopušten?

mislim,  ime jest tuđe, al već potpuno udomaćeno.

i nema baš velikog rizika da se izvorni nositelj žali :)

Ryszard Kapuśćiński je napisao (9. veljača 2010 16:28):

dragi korbizje, mislim da nemamo isti horizont ispred sebe. da bih riječ rekao na tvoj post. :)

možda ovo moje promišljanje i ne spada u ovu temu, zalutao sam u ova bespuća javno/privatnih/ahitektonskih/pravnih... rasparava i vodstava istih. bilo bi isto, zapravo, da se radi i o prosvjedu protiv krzna, kitolova, kopna, mora, i čega god. problem je više sociološki. malo promišljam o profilu prosvjednika, metodama, mehanizmima..... na tragu sam rješenja. koliko god sam htio dizati svoj glas protiv nečega( promislim temeljno o stavu koji zastupam i za koji se želim izboriti)- odustanem (papak sam), jer ne želim biti dio te SVJETINE fizički(točnije, dijela te svjetine). pitam se - griješim li? loše. zato pišem. imam osjećaj da sam tada glasniji i prisutniji. skupljam hrabrost i promišljam demokraciju. i čekam da me prevedu na hrvatski dok ne postane nečiji imperij...

jaca_apsolventica je napisao (9. veljača 2010 16:35):

isuze, ko ce ovo sve citat.

ajde u 3 crte nek neko sazme sve... o cemu vi ovdje? ko je za ko protiv?

ja samo ja je napisao (9. veljača 2010 16:51):

hehehehe...ludilo!

jdx 2000 rulz!

zyad je napisao (9. veljača 2010 16:56):

koja bespotrebna diskusija...pa nije zagreb samo cvjetni trg...tuškanac i kombinacija villa maria i mansarda bez mansarde, dinamov stadion, arena utopljena u socijalističko stanovanje spareno s konzumerizmom + ofkors crkva u kvartu, importane na iblerovom, tuškanac garaža, za to od zelenih i prava na grad ni traga ni glasa...

marko u 3crte milas je napisao (9. veljača 2010 16:57):

dakle, cijeli ovaj cirkus oko tome horvatinčića je saplela frakcija sdp.a sa glasnogovornikom matulom (najmlađim članom ckskh) kao klip pod noge tada frakciji sdp.a sa gradonačelnikom na čelu. usputno se dijametralno od trga bana jelačića betonira drugi velebni projekt, uz kurelčevu, koja nažalost nije postala pješačka ulica, pa "osviještena" javnost istu ne percipira kao javni prostor. iako je ograda gradilišta uz istočnu stranu kurelčeve. isti pravni problem, ali su investitori toga projekta kudikamo pametnije vodili PR.

ja je napisao (9. veljača 2010 17:06):

@zyad i @marko milas.

to sto je mana javnosti da je selektivna, naivna itd, govori samo o toj javnosti, a nista ne govori o ovom specificnom problemu o kojemu ti, kao, pretpostavljam, strucnjak, a i kao gradjanin bi trebao imati razvijen osobni stav. tako da cinjenica da je grad globalno u komi nije nikakav alibi protiv ovoga specificnog prosvjeda. dapace. to je isto kao da kazes da one humanitarne akcije po medijima za ovoga ili onoga su bespotrebne zato jer osim djece koja ne cuju ima i onih koji ne vide, ne hodaju, sa ovim ili onim problemom itd. infantilan argument.

a o marku milasu sto reci, osim da stvarno svatko moze zavrsiti arhitekturu : (. samo sam cekao kad ce neki kreten uvuci u ovo srbe i ustase. i naravno to je napravio kreten koji ne podrzava ovaj prosvjed. surprise surprise : ).

pozdrav.

najveća obožavateljica jdx dvetisuće je napisao (9. veljača 2010 17:08):

koja zajebancija. pa ovaj blog je totalna budalaština!

Urban ili ne je napisao (9. veljača 2010 17:17):

Baza! Socijaldemokratskapartija se ne smije dirati, nedopustivo je i neurbano blatiti Svjetlost, za blaćenje je namijenjena druga partija, partija mraka i seljaka. LOL

pola kile mozga je napisao (9. veljača 2010 17:22):

@ marko milas,  slucaj cvjetni i gradnja u cesarcevoj nisu iste stvari. u potonjem se slucaju ispunjava blok koji je za to i predvidjen, gradnja je u granicama razumnog, a garaza se gradi za potrebe zgrade.

iz prilozenoga je ocito da marko milas ima puno toga za rec, al malo toga razumije.  

marko ne razumije milas je napisao (9. veljača 2010 17:35):

@dvije marke: blokovi doljnjeg grada su imali 1974 (dpu centar) kvantifikatore. no od gup.a iz 1986 kvantifikatora nema. kasnije se pojavio natječaj kao model propitivanja kvantifikatora, ali natječaj za cvjetni kao i onaj u cesarčevoj nisu provedeni u dazu. iako je mene oko organizacije javnog natječaja u cesarčevoj negdje 2006 zvao organizator posla, ali je na kraju balade proveden pozivni natječaj. ne razumijem? pa kako, molit ću lijepo.

inače, izuzetno mi je drago da budim emocije u čitača mrduljaševih tekstova. komodifikacija, ma daj.

ja je napisao (9. veljača 2010 17:40):

ne mogu da jednu sitnicu ne primjetim : ).

velika vecina ljudi ovdje pise pod pseudonimom. jedini osim ljutica tko pise pod svojim imenom je marko milas. lol. isti onaj koji pise najvece gluposti i kretenarije. ne znam je li postoji doslovniji slucaj onoga -  cega se pametan srami, budala se ponosi : ).

Bwajan je napisao (9. veljača 2010 19:01):

www.youtube.com/watch

Bwajan je napisao (9. veljača 2010 19:11):

Zašto je link srezan, moderatoru?

Evo ga još jednom:

www.youtube.com/watch

a ako nikako dugačije, Youtube search: What Have The Romans...

novi je napisao (9. veljača 2010 19:39):

savrsen link i film koji, pretpostvljam, vecina ljudi ovdje obozava i gleda ko "bibliju" : ), ali mislim da ga nitko normalan ne bi stavio kao komentar na ovu situaciju jer nema nikakve veze s vezom heh. malo si, druze, pobrkao politiku i vlast (gradske-javne stvari-rimljane) sa privatnim (osobnim interesom-horvatincic) jednog pojedinca ili skupine. to sto je vlast ovu rampu odobrila, govori samo o mogucoj korupciji, diletantizmu i nestrucnosti.

ono sto je meni najsmijesnije je sto je ova rampa na tom mjestu sa strucnog stajalista imho totalni promasaj i to nitko tu ne spominje. ne znam, ali nadam se da bi svaki strucni ziri nekakvo slicno rjesenje u nekom drugom natjecaju diskvalificirao kao smijesan. rampa za garazu usred glavne pjesacke ulice u gradu. lol. te se stvari koliko znam uce na prvoj godini fakulteta. ono - glavni ulaz uz gospodarski itd. heh.

za podrzavat izgradnju i kopanje ove rampe ne vidim ni jedan teoretski argument. zato je ovaj potez naseg predsjednika zbilja tuzan. a ako je mislio da je to nesto smijesno i ironicno, lik fakat nema smisao za humor.

Bwayan je napisao (9. veljača 2010 19:56):

Normalan? Bwayan ne tvrdi da je normalan.

Dapače, on pita, što je to uopće, to "biti normalan"?

On traži među prethodnim (i inim) komentarima jedan normalan.

I ne nalazi ga.

Nalazi samo ušančene i zajapurene, s obe strane Rampe.

novi je napisao (9. veljača 2010 20:05):

koliko god bili univerzalni i bez kompromisa prema ikome, imho, koliko citam iz njihovog rada, pythonovci su ipak na kraju uvijek bili na jednoj strani rampe : ). a tako se jedino i moze.

draguljče je napisao (9. veljača 2010 21:12):

Netko je već rekao, i samo ću ponoviti bit ove cijele priče - velika je sramota što se DAZ nije vidljivo založio za načela struke i društvenu odgovornost. Kakva država - takvi arhitekti.

NE DAMO VARŠAVSKU!

varsavska je napisao (9. veljača 2010 21:56):

ne damo varsavsku, a zbog cega sto je, treba i moze biti - branit bi ju trebao i DAZ!

tuzno, tuzno.. je napisao (9. veljača 2010 22:09):

ne samo da DAZ nije stao na tu stranu, nego nije stao ni na, nazalost ocekivanu, neku ljigavu beskicmenjacku kompromisnu poziciju, on je stao, sudeci prema predsjedniku i njegovim pajdasima, na onu suprotnu : ).

obnova, urbanizacija, konsolidacija i uredjivanje blokova, sve da.

diletantsko i politicki nazadno trgovanje sa privatnim investitorom javnim prostorom ovoga grada ne.

marin marulić je napisao (10. veljača 2010 0:09):

slažen se s draguljčeton--kakva država takvi arhitekti, ne znan šta se sad svi čude. šta ste vi očekivali od ovih šminkerčića iz daz-a?? meni je drago šta se narod konačno diga protiv nepravde. podrška prosvjednicima u zagrebu iz splita!

marko milas je napisao (10. veljača 2010 9:17):

U cilju definiranja javnog interesa i nove vizije grada Zagreba zahtijevamo da Grad Zagreb, putem javnog natječaja, pokrene izradu cjelovitog prostorno planskog dokumenta uz blisku suradnju sa strukom te uvažavajući potrebe civilnog društva i najšire javnosti.

pero je napisao (10. veljača 2010 9:44):

a baš smo neki, umjesto da se ponosimo našim šaljivim precjednikom daza mi ga razapeli na križ...

inquired je napisao (10. veljača 2010 9:50):

@marko milas i damir ljutić- dolazite li na prosvjed?

Søren Kierkegaard je napisao (10. veljača 2010 9:56):

gomila je laž.

korbizje' je napisao (10. veljača 2010 10:11):

I eto, na sam dan prosvjeda, i kad je voda stigla do grla, Sveto Trojstvo odlučilo je reagirati!

prije njih već to su učinile sve udruge i društva kojih se to direkrno ili indirektno tiče.

Siguran sam da nebi to učinili da se nije poteglo pitanje na ovom blogu.  Ukratko, u mlakoj i nemušto sročenoj izjavi oni se pozivaju na raspravu koju je organiziralo bivše vodstvo daza, budući se na nikakvu svoju akciju ne mogu pozvati iz jednostavnog razloga što ne postoji. Osim obečanja danog u jeku izbora a takva su obečanja kratka vijeka.

Citiram: Djelovanjem mimo ovih prijedloga investitor i tijela gradske uprave, odgovorne za donošenje planova i dozvola, doveli su u pitanje uspješnost i provedbu ovog projekta, a manipulacijom javnim interesom uzrokovali su opravdane reakcije udruga civilnog društva.

Znači predložiš nešto 2006, na taj se prijedlog nitko ne osvrne ni na dan kad je izdan, a ti šutiš iduće 4 godine. Heroji, šta reći!

Nadalje, ne brine ih previše sustavno manipuliranje GUP-om i ostale muljaže vezane uz to nego ih brine uspješnost projekta. Pa da, zašto da brinemo za naš porezni novac koji se baca, i za korumpiranu gradsku upravu koja ga baca, mi smo duboko zabrinuti za Horvatinčićev novac i uspjeh njegovog poduhvata.

Akcije udruga civilnog društva smatraju opravdanim, što je lijepo, ali zašto su onda pobogu do danas spavali?

Opće konstatacije o nužnosti urbane obnove neću ni komentirati, kao ni to da se udjel književno kaže udio.

Nismo na razini, šta drugo reći.

korbizje' je napisao (10. veljača 2010 10:16):

Pada mi na pamet još jedna stvar vezana za navodnu ironiju grupe DAMO VARŠAVSKU.

Možda najaktivnija grupa posljednjih je dana na FB-u je -'Ne dajmo da vrate malu Jagodu ocu zlostavljaču!!!', pa se pitam kakva bi to fina ironija bila osnovati grupu 'Dajmo da vrate malu Jagodu ocu zlostavljaču!!!'? Predlažem genijalcu i vrhunskom ironičaru koji se krije iza imena JDX 2000 da ju osnuje! A upravi DAZa da se u nju učlani. I u ovu prvu, se razme :)

sena je napisao (10. veljača 2010 10:25):

kao i uvijek, koriste se klasični argumenti da provjed nije dobro koncipiran, ili pravilno usmjeren, ili šta već. i zašto se prosvjeduje protiv ovog a ne onog.

a zašto ne podržimo kulturu prosvjedovanja? pa ćemo se vremenom naučiti kako napraviti "savršen prosvjed", koji bi bio po mjeri Daz-a

angry je napisao (10. veljača 2010 11:14):

@marko milas

ja sam ocekivao izjavu, a ne ovo. šturo, šturije, najšturije. niste ništa konkretno rekli, nego ste ufino oprali ruke. jadna izjava!!! umjesto da napišete i boldate što mislite o recimo rampi u varšavskoj...

Pogledaj.to je napisao (10. veljača 2010 11:49):

Konačno objavljena izjava DAZ-a, UHA-e i Komore

tomislavburgund je napisao (10. veljača 2010 12:30):

Too Much, Too Little, Too Late.

Politika je kurva

jas je napisao (10. veljača 2010 14:45):

Po mom mišljenju su sve te grupe podrške zapravo licemjerne. Takav tip "aktivizma"ne iziskuje nikakav angažman, dovoljno je kliknut...... pa se onda jednom podržava mala Jagoda, pa jednom nemoćni, pa invalidi, pa svi ostali marginalizirani i obespravljeni, ubijeni, pretučeni...... a sve je i dalje isto. Valjda nam common sense nalaže da se naravno duboko u sebi mi solidariziramo s tim ljudima (ili ulicama). Ali kako se ono kaže PUT U PAKAO POPLOČEN JE DOBRIM NAMJERAMA..... što nam svima vrijedi to da podržavamo, šutke i pasivno pred kompjuterom, zar ne?!

Želim mislit da svi oni koji su taj dan kliknuli podršku toj grupi od 20 ljudi (ja recimo nisam) oni koji su na neki način i uputili kritiku tom foteljskom aktivizmu.

ps. to da je tek sad objavljena izjava je sramotno

zidjan zidjan je napisao (10. veljača 2010 16:16):

www.youtube.com/watch

barakas je napisao (11. veljača 2010 23:01):

@ marko milas

nego Marko, da li još projektiraš za Ivića Pašalića?

Jakov je napisao (16. veljača 2010 12:18):

Importanne Galerija između Smičiklasove i Iblerovog klanca. Izgrađeno je, nekako funkcionira, ali da li se to moglo bolje napraviti? Jesmo li se pomakli od devedesetih? Grad je robustan i može puno pretrpiti, ali šta je to stvarno naš domet?

Tomislav je napisao (18. veljača 2010 12:30):

Možda bi bilo krajnje vrijeme da se prestanu vijesti izvlačiti sa facebooka!!!

komentiraj.to

(required) 
(required) 
(optional)
(required)