Yayoi Kusama japanska je umjetnica koja je šezdesetih godina prošlog stoljeća u New Yorku bila poznata po skandaloznim hepeninzima i performanisima, a široj javnosti poznata je po točkastim uzorcima koji preplavljuju platna, predmete i prostore njenih radova nastali mahom po povratku u Japan.Danas osamdesetogodišnjakinja koja svojevoljno, još od sedamdesetih godina, živi u bolnici za duševne bolesnike Kusama je i dalje aktivna umjetnica.
Put od performansa i hepeninga do ambijentalne umjetnosti koja svojim karakteristikama potpuno obuzima posjetitelja logičan je put razmišljanja o umjetnosti cijelim tijelom. Njena najnovija instalacija u njujorškoj galeriji David Zwirner pod nazivom Infinity Mirrored Room – The Souls of Millions of Light Years Away donosi još jedan prostor koji se cjelovito obraća osjetilima posjetitelja i pruža im gotovo vantjelesno iskustvo. Mala pravokutna soba u kojoj je smješten rad obložena je ogledalima a pod je prekriven tamnom tekućinom. Jedini vidljivi objekti su 75 led lampica raznih boja čija se svjetlost u nedogled reflektira u ogledalima i površini vode stavljajući posjetitelja u sam centar zbivanja.
Na iskustvo beskonačnosti posjtitelji imaju pravo samo 45 sekundi i to najviše troje ljudi od jednom. Ne ostavljajući vremena za intelektualno promišljanje instalacije doživljaj tako postaje istovremeno snažan i neuhvatljiv, intiman i univerzalan. Onakav kakav je i svemir, i život, i smrt.
Izložba, na koju se satima čeka u redu pred galerijom, dobila je na popularnosti zahvaljujući društvenim mrežama na kojima su se proširile “selfies” ljudi koji su 45 sekundi iskustva beskonačnosti iskoristili za fotografiju osobnog odraza ogledalima sobe. Je li tako neiskorištena prilika autentičnog iskustva ili iskustvo pojačano tehnologijama od kojih se danas ne razdvajamo, pitanje je na koje nema jasnog odgovora.