3LHD: Hotel Lone

Ususret dodijeli nagrada UHA-e, kao i prošle godine, već posljednjih nekoliko dana predstavljamo vam sva nominirana ostvarenja koja konkuriraju za neku od nagrada za najuspješnije realizacije godine na isteku;„Viktor Kovačić“ – najuspješnije arhitektonsko ostvarenje, „Drago Galić“ za najuspješnije ostvarenje na području stambene arhitekture te „Bernardo Bernardi“ za najuspješnije ostvarenje na području oblikovanja i unutrašnjeg uređenja.

Nagrade će biti dodijeljene u sklopu otvorenja Godišnje izložbe ostvarenja hrvatskih arhitekata, 17. prosinca 2011. u Galeriji Oranžerija u Vukovaru.

Sve nominirane možete pogledati ovdje, a za svoje favorite možete glasovati ovdje te možda osvojiti neku od nagrada portala pogledaj.to.

Danas vam predstavljamo prvu u nizu realizacija nominiranih za “glavnu” nagradu – “Viktor Kovačić” – najuspješnije arhitektonsko ostvarenje u protekloj godini

Riječ je o projektu za Hotel Lone u Rovinju, arhitektonskog studija 3LHD te niza suradnika.  U nastavku pročitajte tekst arhitekata koji opisuje koncept projekta.

Hotel Lone, prvi dizajn hotel u Hrvatskoj, smješten je u park šumi Monte Mulini, najatraktivnijoj turističkoj zoni Rovinja, u neposrednoj blizini legendarnog hotela Eden i novog hotela Monte Mulini. Neposredno okružje hotela je jedinstven i zaštićen ansambl šume Monte Mulini u uvali Lone.

Arhitekturu hotela potpisuje studio 3LHD, a interijer i mobilijar su dizajnirani i odabrani namjenski za sve sadržaje hotela kako bi se postigao jasan i prepoznatljiv identitet. Oblikovanje namještaja potpisuje Grupa Numen / For Use. Tekstilni dekor i dizajn uniformi osoblja potpisuje modni studio I-GLE. Grafike na tekstilu u sobama izradio je umjetnik Silvio Vujičić. Umjetničke instalacije u lobijima hotela djelo su Ivane Franke – «Room for running ghosts», Silvija Vujičića – „In the hanging garden no one speaks“ i modnog studia I-GLE  – tekstilne kompozicije No1, No2, No3. Za izgled Welness&spa centra zaslužan je Studio92, dok je krajobraz hotela definirao Studio Kappo. Vizualni identitet hotela osmišljen je u agenciji Bruketa&Žinić OM.

Identitet hotela prepoznatljiv je kroz oblikovanje pročelja na kojem dominiraju horizontalni potezi – ograde terasa oblikovane kao skošene brodske palube koje se sužavaju prema višim etažama. Kompleksan teren s velikim visinskim razlikama uvjetovao je raspored unutarnjih sadržaja kroz dinamično preplitanje javnih prostora i smještajnih jedinica na svim etažama. Specifični „Y“  tlocrt  omogućio je racionalnu organizacijsku shemu, kvalitetan pogled iz svih soba i okupljanje svih javnih sadržaja oko centralnog lobija koji vertikalno povezuje sve etaže hotela. Na taj se način dobio prostor impresivne veličine i visine sa zanimljivim vizurama u kojem i oko kojega se odvijaju sve vitalne funkcije hotela.

U projektiranju interijera, ambijent okruženja odabran je kao najznačajniji likovni element hotela koji bi trebao bitno definirati sve vizure unutrašnjosti hotela. S tom namjerom naizmjenično su na bočne zidove soba postavljena zrcala koja reflektiraju svjetlo i sliku mediteranskog raslinja, dovodeći ih u dubinu interijera, ispunjavajući unutrašnjost okruženjem. Zelenilo se reflektira i na sjajnim površinama stropova u javnim prostorima pojačavajući efekt okružujućeg raslinja. Svijetli i otvoreni prostori lobija, bijele kamene površine, bež zlatni tonovi tkanina, ovalne linije ograda i oblika namještaja naglašavaju fluidni karakter prostora, i u kontrastu su sa intimnim, prigušenim tonovima soba i apartmana, u kojima je atmosfera mirnija, materijali topliji; drvo i tepih, a tonovi tamniji i osvjetljenje prigušenije. Cijeli dizajn hotela baziran je na temi kontrasta; crno-bijelo-drvo, i temi tkanine kao poveznog elementa, koja varira od fluidne tanke koprene u restoranu preko funkcionalne ali dinamične obloge zida u sobama do bogatog dekorativnog murala u lobiju.

Ključni moment bila je svijest o potrebi prevladavanja sterilnosti uobičajenih hotelskih prostora zbog koje su korištene tkanine bogatih tekstura i kvalitetni hrastov furnir tretiran posebnim ekološkim premazima, koji ostavljaju vizualnu i taktilnu kvalitetu neobrađenog masivnog drva. Taj materijal obično opterećen rustikalnim izričajem, u ovoj izvedbi suvremenim je oblikovanjem i pročišćenim, prostorno artikuliranim formama obloga koje se pretaču u namještaj integrirao zidove i prostor u jednu kompoziciju.

Konceptualne pretpostavke pri projektiranju hotela kao i oblikovanje dizajna interijera inspirirano je projektantskim postignućima hotelske arhitekture prošlog stoljeća nastale na prostorima Jadrana, uz snažnu crtu suvremenosti izraženu u materijalima, funkcijama i tipologijama, pa tek posljedično i u formama.

HOTEL LONE
LOKACIJA: Rovinj
INVESTITOR: Maistra d.d.
AUTORI: 3LHD
PROJEKTNI TIM: Silvije Novak, Tatjana Grozdanić Begović, Marko Dabrović, Saša Begović, Ljiljana Đorđević, Ines Vlahović, Željko Mohorović, Krunoslav Szorsen, Nives Krsnik Rister, Dijana Vandekar, Tomislav Soldo, Ana Deg
SURADNICI: Numen/For Use, I-GLE, Ivana Franke, Silvio Vujičić, Bruketa & Žinić OM, Studop Capo, Studio 92
FOTOGRAFIJE: arhiva 3LHD, Cat Vinton, Miljenko Hegedić
GODINA PROJEKTIRANJA: 2006. – 2010.
GODINA DOVRŠETKA GRADNJE: 2011.
IZVOĐAČ: DUCA, STIPČEVIĆ, PLOTER, FRANTO, GORTAN I DR.
POVRŠINA LOKACIJE: 22.157 m²
UKUPNA TLOCRTNA POVRŠINA: 6.017