Umjetnici opčinjeni travom

Jedan od posljednjih projekata dvojca Ackroyd&Harvey, prostorna intervencija koja unutrašnjost galerije/crkve Dilston Grove ispunja živom zelenom travom, potaknula nas je da obratimo više pažnje na ovaj britanski umjetnički par.

Već više od dva desetljeća fotografija, arhitektura i biologija neke su od disciplina koje zanimaju ovaj par iza kojeg stoje  Heather Ackroyd i Dan Harvey. Prolaznost na koju ukazuju biološkim procesom rasta i propadanja karakteristična je za njihove intervencije u arhitekturu i za galerijske radove od kojih vam donosim fotografije nastale fotosintezom.

Nanošenjem sloja gline izmiješane s sjemenkama trave, na zidove interijera ili eksterijera zgrada umjetnici trenutačno postižu zapanjujuću mutaciju zgrada, koja kao da izbacuju na vidjelo skriveni život istih, ali i donose promišljanje ekoloških politika u urbanom kontekstu. Neki od upečatljivih primjera svakako su unutrašnjost gore spomenutog crkvenog prostora galerije Dilston Grove u Londonu,  nekadašnji centar švicarske konjice, danas kazalište Theaterhaus Gessnerallee u Zurichu čije su klasične proporcije fasade dobile novu dimenziju zelenim pokrivačem i Fly Tower, najambiciozniji projekt, u kojem su “pozelenili” velebni kockasti volumen Nacionalnog kazališta u Londonu, te time nakratko izmijenili vizuru grada.

Osim ovih velikih intervencija u arhitekturu, Ackroyd&Harvey svoj “zeleni” izričaj primjenjuju i na fotografiju. Oslanjajući se na prirodni proces fotosinteze, umjetnici na travnatim površinama postavljenim na galerijskim zidovima stvaraju žive fotografije. Portreti koje autori najčešće izlažu tako postaju oprečni fotografiji kao mediju koji hvata trenutak i sprema ga za vječnost. Organske fotografije rastu, žive i umiru. Ukazuju na svu životnost koja se skriva iza površine samog trenutka jedne fotografije, te kroz ljepotu cijelog životnog ciklusa stavljaju temu prolaznosti u srž rada Ackroyd&Harveya.


Fotografije © Ackroyd & Harvey