Ai WeiWei: Never Sorry

Ai WeiWei trenutno je najznačajniji kineski umjetnik, ali i najglasniji kritičar kineske vlasti o kojem smo pisali već više puta. Protiv cenzure, korupcije i nefunkcionalnog pravnog sustava, Ai se izražava kroz umjetnost i socijalne medije. Zbog njegovih političkih aktivnosti, kineske vlasti ukinule su mu blog, pretukli ga, uništili atelje te ga držali u tajnom zatočeništvu, a u njegovu obranu stala je cijela svjetska umjetnička i intelektualna elita.

„Ai WeiWei: Never Sorry“ priča je o disidentu digitalne ere koji zamagljuje granice između umjetničkog djelovanja i socijalnog aktivizma. Kada je 2009. godine Alison Klayman, američka freelance novinarka s prebivalištem u Pekingu, igrom slučaja, počela pratiti njegov rad, WeiWei je bio u toku priprema za veliku instalaciju „Sunflower Seeds“ u Tate Modernu i već je duboko zagrizao u kampanju protiv vladinog zataškavanja činjenica o Sichuanskom potresu iz 2008. godine. Naime, pokazalo se, da je za katastrofu velikim dijelom bila kriva loša izvedba vladinih zgrada. Lista žrtava potresa, uglavnom školske djece, postala je umjetničko djelo, samo za sebe, a izrada istog još uvijek je u tijeku. Kao aktivni korisnik twittera, WeiWei je pozvao ljude da se snime kako izgovaraju imena žrtava. Tužan prizor njihovih razbacanih torbi na ruševinama nekadašnje škole postao je glavni motiv Aijeve izložbe „So Sorry“ u Muenchenu, 2010. godine.
Film se također osvrće na Aijev njujorški period (1983-1993), donosi intimne razgovore s prijateljima i članovima obitelji, a završava njegovim uhićenja u Pekingu, 2011. godine. Prvi redateljski uradak Alison Klayman nije samo portret umjetnika već je i višeslojni prikaz suvremene Kine.

Film je na repertoaru Zagreb Film Festivala pa ga nipošto nemojte propustiti.