Velika nagrada 52. Zagrebačkog salona Damiru Gamulinu i Antunu Sevšeku

 

Veliku nagradu 52. Zagrebačkog salona primijenjene umjetnosti i dizajna, koji je završio u subotu svečanom dodjelom u Muzeju Mimara, osvojili su Damir Gamulin i Antun Sevšek za projekt Memorijalnoga centra Lipa pamti.

 

A. Sevšek, D. Gamulin, Memorijalni centar Lipa Pamti, foto: Gamulin

 

“Od temeljne ideje kojom se komemorira tragičan događaj iz travnja 1944. do razrade i izvedbe koja obuhvaća sve pojedinosti unutar složenoga muzeološkoga projekta, Memorijalni centar Lipa pamti primjer je ozbiljnoga pristupa teškome sadržaju te promišljenosti uočljive na svim razinama, informativnoj, didaktičkoj, evokativnoj“, istaknuto je u obrazloženju nagrade za centar koji čuva sjećanje na dan kada su njemački i talijanski nacisti i fašisti u tome mjestu, u općini Matulji, kod Rijeke, u svega nekoliko sati, ubili 269 hrvatska civila, većinom starce, žene i djecu.

 

A. Sevšek, D. Gamulin, Memorijalni centar Lipa Pamti, foto: Gamulin

 

Kako se dodaje, taj je cjeloviti projekt autorskog dvojca (od koncepcije, interijera preko prostornog i likovnog oblikovanja postava, do mobilijara, vizualnog identiteta i signalizacije), izvrstan pokazatelj kvalitetnoga integriranja dizajna i tehnologije u zadani, ali i preoblikovani arhitektonski okvir s iznimno dojmljivim rezultatom.

A. Sevšek, D. Gamulin, Memorijalni centar Lipa Pamti, foto: Gamulin

 

Velika nagrada laureatima daje mogućnost postavljanja samostalne izložbe na idućem izdanju Salona.

Ocjenjivački sud, u kojemu su bili Nikola Albaneže, Dragan Damjanović, Višnja Slavica Gabout, Petra Krpan, Guido Quien, Jadranko Rebec i Jerica Ziherl, dodijelio je i tri jednakovrijedne nagrade.

 

Studiju Kuna Zlatica, odnosno Ani Kunej i Zlatki Salopek te koautorici Almi Šavar nagrada je pripala za grafički dizajn i prijelom časopisa “Otočka”, časopisa za “kritičko promišljanje života na otoku iz naglašeno feminističke perspektive”, koji je već od svog prvog broja zbog sadržaja, ali i izgleda privukao zasluženu pozornost.

 

Časopis O. , foto via Facebook

 

Anselmo Tumpić je nagrađen za rad “Glačalo vs crni kvadrat – Iz serije Upute za uporabu”, u kojemu je, kako je obrazloženo, “duhovito i nadasve ironično prokomentirao nasljeđe povijesne avangarde, odnosno jedan od mogućih odnosa prema njoj, ujedno propitujući granice između statusa umjetničkog djela i neumjetničkih predmeta te nadasve onaj trenutak preobrazbe jednoga u drugo kada se slika transformira posredstvom dostupne tehnologije, kao da je riječ o kakvim agregatnim stanjima koja se proizvoljno mijenjaju”.

Anselmo Tumpić, Glačalo vs crni kvadrat – Iz serije Upute za uporabu, foto: Glas Istre

 

Nagradu je dobila i Ana Vivoda za “poetičnu, veoma tankoćutnu” umjetničku knjigu “Komadići jutra”, u kojoj autorica, “tvoreći svojevrsne intimne fotografske dnevnike, bilježi svoje prostorno i društveno okruženje te odabrane kadrove pretvara u vlastite interpretacije”.

Nagradu za mlade autore, do 35 godina starosti, osvojila je Ivana Mrčela za rad “Does it look good on me?” kojim je, raspoređujući u prostoru nacrtane komade odjeće ostvarila mizanscenu, svojevrsno kazalište predmeta koje iščekuje svoje posjetitelje i navodi ih na promišljanje o odnosu prema odjeći, posebno onoj koja poprima performativni potencijal.

 

Ivana Mrčela, “Does it look good on me?”, foto: Zagrebački salon

 

Dobitnicima Velike nagrade Salona Damiru Gamulinu i Antunu Sevšeku dodijeljeno je i posebno priznanje Hrvatske sekcije Međunarodnog udruženja likovnih kritičara AICA, kao projektu koji “jasno reaktualizira povijesne istine i pouke, što ga čini neizmjerno važnim unutar konteksta revizija i falsifikacija povijesti, ne samo u Hrvatskoj i regiji, nego i globalno”.

Kostimografkinja Dženisa Pecotić na zatvaranju je proslavila 35. godišnjicu rada, uz nastup mezzosopranistice Dubravke Šeparović Mušović i klavirsku pratnju Đorđa Stanettija.

 

Izvor: HINA