Nakon što je, koristeći povoljan vjetar, nedavno zaplovio i glazbenim vodama, sveprisutni kineski umjetnik Ai WeiWei na 55-toj izložbi likovnih umjetnosti – La Biennale di Venezia predstavlja se u ponešto suptilnijem tonu, i dalje vjeran omiljenoj tematici – kritici suvremene Kine.
Instalacija imena Bang, postavljena u sklopu njemačkog paviljona, roj je 886 letećih tronožaca zaustavljenih u kaotičnom naletu.
U Kini, naime, svaka obitelj posjeduje barem jedan multifunkcionalni tronožac koji se tradicionalno prenosi s jedne generacije na drugu. S kulturnom revolucijom i zamahom masovne proizvodnje, izrada i posjedovanje ovog tradicionalnog komada namještaja odumire; materijali kao što su metal i plastika postaju novi standardi.
Kroz kaotičnu prostornu strukturu WeiWei, još jednom, jasno i precizno progovara o odumiranju tradicije, promjeni vrijednosti u kineskom društvu, ali i nepotrebnom gomilanju stvari kao posljedici potrošačkog mentaliteta. Pojedinačni stolac može se shvatiti i kao metafora pojedinca izgubljenog u kaotičnom suvremenom svijetu koji se razvija neuhvatljivom, često i neshvatljivom, brzinom.
O 55-tom venecijanskom bijenalu već smo pisali, a više o bogatom programu bijenala koje će ove godine trajati čak do 24. studenogovdje.