Neposredna demokracija u Veneciji

Još nas pet dana dijeli od službenog otvorenja trinaestog Venecijanskog bijenala arhitekture, ali radovi na hrvatskom paviljonu su u punom jeku. Pulska grupa zajedno s izbornikom Tomislavom Pavelićem  te velikim brojem suradnika propituje temu zajedničkog prostora, prostornih politika i neposrednih borbi koje su se odvijale (ili se još odvijaju) kako bi se održao integritet prostora.  Trenutačne borbe koje se odvijaju u hrvatskim gradovima jedna su od tema domaćeg predstavljanja, dajući direktnu povratnu informaciju aktera borbi o mogućim ishodima i vizijama budućnosti zajedničkog prostora bez uplitanja tržišnog  i državnog posredovanja, te privatnog  ili javnog vlasništva.

Uloga arhitekata ovdje je posve medijatorskog karaktera, gdje moderira i osvješćuje performativni potencijal prostora kroz serije intervjua s protagonistima samih sukoba. Na temelju prikupljenih informacija moguće je stvarati strategije planiranja i koristiti taktike otpora kao obrasce za oblikovanje zajedničkog teritorija.

Kako objašnjavaju organizatori „hrvatski paviljon se stoga fokusira na ključno pitanje  – kako u ovakvoj društveno političkoj situaciji možemo otići korak dalje i zamišljati konfiguraciju mogućih neposrednih prostora, prostora baziranih na neposrednom demokratskom odlučivanju? Pitanje je u prostornoj organizaciji postavljeno pomoću tri komplementarna dijela koji tvore paviljon: kontekst, mapa i prostorni uređaji.“

U nastavku pročitajte opis paviljona:

Tijelo paviljona se sastoji od  pulsirajuće slike video instalacije Igora Bezinovića i Hrvoslave Brkušić koje, projicirajući se kroz niz paralelnih platna oslikavaju atmosferu dramatičnih pobuna koje se odvijaju u hrvatskim gradovima, a koje su dokumentirali sami protagonisti. Kontekst je dodatno opisan putem performansa Siniše Labrovića na samim mjestima konflikta i video projekcijama Pulske grupe.

Smješteni među projekcijskim platnima, modeli mogućih uređaja, mapa kolektivnih zahtijeva, taktika i praksi, te fotografije Borisa Cvjetanovića utisnuti su u ovaj krajolik konflikata. Posjetitelji su pozvani da uđu u ovaj prikaz konteksta i kreću se među platnima i prazninama pronalazeći svoj put kroz ritam protesta.

 

Fotografije: Boris Cvjetanović

Ovdje možete pogledati katalog izložbe