Rijetko fin i odmjeren interijer dubrovačkog Hotela Palace

Godine 1968. Andrija Čičin-Šain i Žarko Vincek na natječajima su izborili dva velika projekta u Dubrovniku – antologijski Hotel Libertas na Boninovu i Hotel Palace u Lapadu – danas, među ostalim, značajne spomenike vremenu u kojem je promišljanje turizma i oblikovanje turističkih objekata odlikovala i sustavnost i razumijevanje konteksta. Oba su hotela stradala u ratnim razaranjima Dubrovnika devedesetih, 2004. godine Libertas je doživio i nadogradnju, a Palace temeljitu rekonstrukciju soba i apartmana, čime su oba postala hoteli s 5 zvjezdica. Mijenjali su i vlasnike, pa je sada vlasnik Libertasa Rixos grupa, a Palacea Jadranski luksuzni hoteli.

1
Oba ogromna hotela – Libertas s danas 350, a Palace sa 308 soba i apartmana – kaskadne su betonske konstrukcije koje prate liniju obale, a volumeni su im dodatno razbijeni terasama s istakama i hortikulturnim uređenjem. Uklapanjem u krajobraz i elegantnim stupnjevanjem unutarnjih i vanjskih prostora, projektanti su anticipirali ili stvorili uvjete za niz trendova u današnjem oblikovanju hotela. Predvorja su ugodni multifunkcionalni prostori s bogatom gradacijom od javnog do gotovo intimnog, beton je omogućio maksimalno otvaranje i povezivanje s prirodom, restorani, bazeni, terase, barovi i ostali zajednički prostori različitih su karakteristika pa svaki gost može naći sebi odgovarajući, a same su sobe projektirane tako da mogu primiti program koji zadovoljava i najzahtjevnijeg gosta danas.

2

3

Za razliku od Libertasa u kojem su arhitekti u suradnji s Raulom Goldonijem dizajnirali interijer, pa i detalje poput keramike, tepiha, jelovnika i uniformi osoblja (od čega gotovo ništa nije zadržano nakon ratnih devastacija i rekonstrukcije iz 2004. godine), zbog nesuglasica s direktorom hotela total dizajn je u Palaceu inicijalno izostao, no ove je godine, nakon velikog doprinosa u uređenju 2004. godine za Gorana Štroka, interpretacijom interijera u režiji studija 3LHD projekt zaključen iznimno finim i odmjerenim elementima, zabrinjavajuće rijetkim u suvremenom oblikovanju hotela u Hrvatskoj.

01

02

Iako Čičin-Šainovo i Vincekovo razumijevanje mediteranskog okoliša dijeli gotovo pola stoljeća od onog 3LHD-a, pretapanje u izrazu je potpuno. Minimalistički, a slojevit dizajn idealno se uklopio u svoj betonski okvir, šire i u onaj prirodni, a odabir boja i materijala podcrtao je sve vrijedno iz originalnog projekta. Ciljana ugodna i opuštena atmosfera s pogledom na Elafite postignuta je diskretnim, uvjerljivim namještajem, oblogama, zavjesama i detaljima, a nerazmetljiv, no nedvosmislen luksuz osjeća se od ulaza u hotelski lobby do kupaonice.

5

4

6

Iz autorskog obrazloženja projekta slijedi da se “boje materijala i namještaja mijenjaju ovisno o tipu sobe, pa tako tkanine, zavjese i tepisi čine kolorit koji prevladava u sobi i mijenja se kroz tipove soba“. Boje zidova i stropova su tamnije, smirenije kako bi se naglasila struktura i plemenitost prirodnog drveta brijesta kombiniranog s bijelim plohama rađenog namještaja. Na zidovima kupaonice dominiraju ogledala u kojima se reflektira velika svijetla keramika na zidovima i podovima.

7

10

11

Pri dizajnu namještaja 3LHD je surađivao s produkt dizajnerima iz studija Grupa, koji su za hotelsku sobu napravili mobilni namještaj i lampe, u suradnji s umjetnicom Marom Šuljak razvijene su art grafike (zidne tapete) sa stiliziranim motivima Mediterana, smještene iznad uzglavlja kreveta, a pri odabiru tkanina, zavjesa i prekrivača na projektu su radile i modne dizajnerice iz Studija I-GLE.”

8
Odabirom fotelja, stolića i lampi iz kolekcije Monk Filipa Despota, Ivane Pavić i Tihane Tarabe (Grupa) projektanti su odgovorili i na zahtjev da hotelski prostor nosi snažan lokalni potpis pa je, uz zaista respektabilnu kolekciju hrvatske suvremene likovne umjetnosti na zidovima, kreiran prostor jasnog identiteta.

9

15
Možda najbolji aspekt čitavog ovog zahvata jest jedinstvena mogućnost čitanja kontinuiteta u našem uglavnom šizofrenom i diskontinuiranom oblikovanju prostora. Uz ponešto svijetlih primjera, banalni i/ili beskarakterni dizajn odlikuje ipak većinu suvremenih hotelskih interijera, očito sasvim bespotrebno. Libertasu ove zime i proljeća predstoji novi redizajn i nadamo se da će biti jednako uspješan kao ovaj u Palaceu.

12

16

Naziv projekta: Rekonstrukcija soba Hotela Dubrovnik Palace
Datum početka projektiranja: 19.06.2013.
Datum završetka projektiranja: 10.12.2013.
Datum početka gradnje: 2.01.2014.
Datum završetka gradnje: 1.04.2014.
Adresa: Masarykov put 20, Dubrovnik
Investitor: Jadranski luksuzni hoteli (Adriatic Luxury Hotels)
Autor: Studio 3LHD
Projektni tim: Saša Begović, Marko Dabrović, Tatjana Grozdanić Begović, Silvije Novak, Dijana Vandekar, Nives Krsnik Rister, Eugen Popović, Sanja Jasika, Krunoslav Szorsen
Suradnici projektnog tima: Koraljka Brebrić Kleončić
Projekt termotehničkih instalacija: Igor Karačić (Eksperterm d.o.o.)
Projekt vodovoda i odvodnje: Ivan Vajdić (Eksperterm d.o.o.)
Projekt električne instalacije jake i slabe struje: Pero Sjekavica (Niko Dubrovnik d.o.o.)
Projekt rasvjete: Domagoj Dupor (Lighting d.o.o.)
Art grafike (zidne tapete): Mare Šuljak
Dizajn namještaja: Filip Despot, Ivana Pavić, Tihana Taraba (Grupa)
Odabir tkanina: Martina Vrdoljak Ranilović (Studio I-GLE)
Nadzor: Domino nekretnine d.o.o. (Zvonimir Franić)
Glavni izvođač: Zagorje-Tehnobeton d.d.

Ovaj tekst sufinanciran je sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektoničkih medija

Foto: Marko Ercegović