Figuracija, izvorno suvremeno

Natječaj za 32. Salon mladih koji se prije par dana pojavio na službenim stranicama HDLU-a izazvao je burne reakcije kako mladih tako i starijih umjetnika te svih onih koji prate hrvatsku umjetničku scenu. Razlog takvim reakcijama nalazi se u samom tekstu poziva.

3

U njemu Feđa Gavrilović kao autor koncepta salona mladih dijeli mlade umjetnike na one se povode za pomodnim trendovima i one koji u svom stvaralaštvu “ne bježe od vještine i samosvrhovitosti”.Po Gavriloviću ovi drugi su oni koji predstavljaju izvornu suvremenu umjetnost. Inzistiranje na umijeću i formi koncept Salona približava konceptu Novog hrvatskog realizama, termina koji je sam Gavrilović skovao za istoimenu izložbu koju je kustoski postavio u Gliptoteci krajem prošle godine te na kojoj su prisutni umjetnici i umjetnice koji tradicionalnim umjetničkim tehnikama, kao slikarstvo i crtež, stvaraju figurativna umjetnička djela.

1

Niti tradicionalne tehnike, niti figurativna umjetnost nisu ono što je izazvalo reakcije na koncept Salona, već je to što postavljajući “vještinu i samosvrhovitost” tj, realizam kao mjerilo po kojem se selektiraju radovi Gavrilović sa Salona isključuje veliki broj mladih umjetnika koji se bave drugačijim i suvremenim umjetničkim praksama. I ne samo to, iz teksta poziva da se zaključiti da te umjetnike naziva pomodnima. Uz ograničavanje u umjetničkim slobodama za samu prijavu, traži se i kotizacija od 50kn. Mnogi umjetnici svoje nezadovoljstvo izrazili su i komentarima na facebooku, a mi vam donosimo one Željka Badurine koji nam i s ozbiljnim problemima izvlače osmijeh na lice.

4

2