Kome smetaju stvarne žene?

Kada je u ožujku ove godine umjetnica Rupi Kaur na Instagramu podijelila vlastiti autoportret na kojemu autorica leži u krevetu, leđima okrenuta promatraču, fotografija je dvaput uklonjena s ove društvene mreže zbog dvije mrlje, na krevetu i hlačama autorice. Mrlje su od menstrualne krvi i upućuju na to da je autorica u vrijeme fotografiranja imala menstruaciju. Instagram je zaključio da prikaz žene s tragom menstruacije krši njihove odredbe o tome što se smije, a što ne postavljati i fotografiju uklonio. Incident je otvorio raspravu o tome kako su ženska tijela u medijima seksualizirana, utišana, obrijana. Kaur nije jedina čija je slika uklonjenena s društvenih mreža.

Tu je djevojka u donjem rublju, kakvih su prepune društvene mreže, koja je uklonjena jer ima koji kilogram viška kao i australski časopis čiji ženski modeli nisu besprijekorno obrijani (ovdje). Mediji, u kojima vlada patrijarhat, nametnuli su standarde ženskog tijela, standarde koji su se udaljili od stvarnog ženskog tijela. Podršku Kauri i svim ostalim stvarnim ženama čija tijela mediji cenzuriraju dale su mnoge umjetnice. Huffington Post donosi listu njih 15 (ovdje), a mi vam prenosimo nekoliko njihovih komentara i fotografija.

 

Marilyn Minter: “Smatram da su radovi Rupi Kaur i Petre Collins, i drugih čiji se radovi bave ženstvenom groteskom, snažna reakcija na kulturni ideal koji se nameće ženi, posebno mladoj ženi. Koristeći photoshop i uređujući ljudsko tijelo, kulturne industrije stvorile su nedostižne robotske ideale. Ono što Rupi Kaur i druge rade prava je pobuna protiv takvih ideala i bilo je i vrijeme da netko progovori o tome. Njihov rad snažna je opozicija slikama žene kojima nas svakodnevno bombardiraju.”

5

Marilyn Minter

 

Rhiannon Schneiderman: “Uvijek sam voljela fotografije s temom menstrualnog ciklusa. Uživam u tom obostranom razumijevanju žena, razumijevanju u smislu ‘sranje, moje tijelo to radi, mi smo superiorne!’ Imati tu vezu sa zemljom, s prirodnim ritmom, to je jebeno velika stvar. Žene kao Rupi Kaur prepoznaju taj ciklus, njegovu važnost i vlastitu moć koju imaju kroz to iskustvo.”

Rhiannon Schneiderman Photography

Rhiannon Schneiderman

 

Rebecca Morgan: “Mislim da širina ovog problema proizlazi iz starih tabua o ženskom tijelu i menstruaciji kao o nečemu prljavom što bi trebali sakriti ili čega bi se trebali sramiti. To je društveni problem.”

7

Rebecca Morgan

 

Audrey Wollen: “Smatram da ima nečeg vrlo snažnog u tome da te označe kao monstruoznu. Možda bi alternativna feministička strategija bila izokrenuti cenzuru na Instagramu u pozitivnu stvar. Cenzura otkriva točku u kojoj prelazimo limite statusa quo. Instagram (i druge društvene mreže) su u svojoj prirodi normalizirajuće, nadzorne sile i naše isključivanje iz njih govori da žensko tijelo još uvijek ima snagu da zastraši, uznemiri. Samo naše postojanje, u svojoj neobrađenoj formi, utjelovljenom obliku je prijeteće. Smatram da je to nešto što bi trebalo slaviti, a ne se opirati.

1

Audrey Wollen

 

Casey Jenkins: “U teoriji potpuno podržavam mogućnost izbora ljudi da gledaju ili ne gledaju što god izaberu. Cijeli je spektar stvari koje bi mogle biti traumatične za ljude. Upozoriti ih o sadržaju onog što će vidjeti obazrivo je i humano. Ima dana kada bih i sama voljela da sam upozorena prije nego mi se ukažu lica političara iz moje države ili beskrajne reportaže sporta u kojem dominiraju muškarci. I jedne i druge smatram depresivnim i uvredljivim. Ali stvarnost je teška i nitko ne cenzurira dominantne kulture, nitko ne cenzurira najsnažnija i prevladavajuća mišljenja. Njihova se cenzura nameće te se manjine i drugi manje snažni moraju s time nositi dok se njihov vlastiti izričaj ušutkava.”

2

Casey Jenkins

4

Katya Grokhovsky

3

Cheeky LaShae

9

Zhu Tian

6

Melanie Bonajo