Lovro Artuković u Laubi

Nakon regionalne premijere radova Modeli poziraju za Pietu i Pietà obrnuto u studenome prošle godine, Lauba predstavlja najnovije radove Lovre Artukovića: Ari u trash kostimu i Giuliano (u kreaciji Manuele Pott) sa svojim psom Vinom.

Kao i u radovima predstavljenim prošle godine, Artuković prikazuje situacije koje u okrilju svog berlinskog ateljea postavlja uz pomoć modela.

No, nakon umjetničke interpretacije teme preuzete iz kršćanske ikonografije, u radovima ovogodišnje produkcije nastoji sintetizirati vlastita viđenja berlinske popularne kulture (prije svega mode i kostimografije), te nasljeđe majstora baroknog portretnog slikarstva, kao i ranijih ornamentalnijih ciklusa iz vlastitog opusa.

U ovim radovima do izražaja dolazi minuciozno tretiranje tekstura, kao i prividna taktilnost naslikanih oblika. Kreacija koju za ovu prigodu odijeva Giuliano sašivena je od japanskog džinsa, ponešto grublje i gušće visokokvalitetne tkanine koja nastaje specifičnom obradom pamučne sirovine. Arin kostim za plesne nastupe odiše duhom znanstvene fantastike, a izrađen je od ambalažne folije sa zračnim mjehurićima koja se koristi za umatanje fragilnih pošiljki. Upravo zbog očitog unošenja elemenata estetike znanstvene fantastike, scenskog spektakla i berlinskog smisla za modu, kostimirani modeli ne mogu se shvatiti kao doslovni citati povijesnoga portretnog slikarstva. Ari i Giuliano nositelji su kostimiranih situacija kojima se parodira poimanje Berlina kao grada mode, ali i vješto nadograđuje njihova karakterizacija.

Lovro Artuković rođen je 1959. godine u Zagrebu.
Slikarski izraz temelji na figuraciji, pri čemu često citira ili reinterpretira prizore pohranjene u kolektivnoj memoriji. Devet je godina radio kao docent na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu. Izlagao je na brojnim skupnim i samostalnim izložbama u zemlji i inozemstvu. Među samostalnima izdvajamo “Vidim slike koje gleda netko drugi” (Galerija Beck, Zagreb, 2001.), “Spremište” (Tekstilni kombinat Zagreb, Zagreb, 2004.), “Bestežinske slike” (Labor 019, Berlin, 2004.), “Promatranje” (Prima Center, Berlin, 2005.), “64” (Galerija Josip Račić, Zagreb, 2006.), “Headtrip” (Linienstrasse 113, Berlin). Godine 2008. realizirana je retrospektivna izložba “Najbolje slike” u zagrebačkoj Galeriji Klovićevi dvori, a tom je prilikom objavljen i opsežni katalog njegovih radova, autorice Blaženke Perice. Artukovićevu opusu posvećena je knjiga “Neobarokni subjekt” Krešimira Purgara iz 2006. godine. Nagrađen je Godišnjom nagradom Hrvatskog društva likovnih umjetnika za najbolju izložbu u 2001. godini. O njegovu radu snimljena su dva filma: eksperimentalni film Krađa (Lukas Nola, 2004.) i dokumentarni film L. A. Nedovršeno (Igor Mirković, 2008.). Godine 2012. izradio je scenografiju za predstavu Žuta crta Julije Zeh i Charlotte Roos u režiji Ivice Buljana (ZKM).
Od 2003. godine živi i radi u Berlinu, Njemačka.