Archpuzzle

Kada je prije nekoliko godina započela svjetska kriza, arhitektonske firme su shvatile da je opstanak jedino moguć ukoliko budu koristile razne taktike preživljavanja ne bi li se održale na površini: od otpuštanja djelatnika do smanjenja plaća, od projektiranja novih zgrada do revizija obnova.

Recesija je zadala zaista ozbiljan udarac Španjolskoj. Kriza je zahvatila 90% graditeljstva pa se 50% svih arhitekata našlo bez posla. Da se svatko suočava i nosi s krizom na svoj način, pokazali su vlasnici NYESTUDIO-a, arhitekti Tuomo Jauhiainen i Gianfranco La Cognata, koji su odlučili iskoristiti ovaj neočekivani izazov kao priliku za iznalaženje drugih poslova, a mogućnosti širenja u nova područja uvidjeli su upravo dizajnirajući arhitektonsku aplikaciju za iPad.

Koji vam je bio glavni motiv u izradi ove aplikacije?
Oboje imamo djecu te znamo da u današnje vrijeme nikakva kućanska aktivnost ne može pobuditi takav interes kao iPad aplikacija. Odmah potom smo shvatili da veliki broj aplikacija, slagalica za djecu, većinom prikazuju životinje (slonove, lavove, pse, mačke) te istovremeno da ne postoji niti jedna arhitektonska aplikacije izrađena za i namjenjena isključivo djeci.

Možete li opisati koncept poduhvata pod imenom ARCHPUZZLE?
Htjeli smo izraditi igru na temu «putovanje kroz povijest Arhitekture» koja bi nam pomogla da se igramo sa svojom djecom uz neizostavni didaktički faktor igre. Ove slagalice imaju svrhu upoznati djecu s arhitektonskim pravcima u povijesti te s najvažnijim građevinama unutar svakog pojednog perioda.

Koje su glavne karakteristike ARCHPUZZLE-a?
* Ručno nacrtano (sve izrađujemo sami)
* Progamirali smo da svaka zgrada ima između 7 i 13 dijelova ovisno o arhitektonskoj kompoziciji
* Testirano od strane naše djece
* Aktivno s prvom kupnjom
* Uvrstili smo najpoznatija arhitektonska djela iz raznih povijesnih perioda u rasponu od Stonehengea do sydneyske Opere.
* Svaku slagalicu predstavlja Marc, dječak koji vas vodi kroz zgrade i objašnjava razne detalje o istim. Objašnjenje slijedi kao nagrada na kraju nakon što se svaka slagalica uspješno složi.

Planirate li nadogradnju ove aplikacije ili izradu neke nove u skoroj budućnosti?
Ovo nam je prva aplikacija. Zaigrana je, no cilj joj je njegovanje odnosa roditelja i djece te služi kao didaktički alat u školama. Kad smo uvidjeli da je ovo jedan novi i neočekivani način razvijanja naših vještina, počeli smo dizajnirati nove aplikacijske projekte s glavnim fokusom na didaktičkim aspektima koje namjeravamo primjeniti na ostala znanstvena polja poput arhitekture, glazbe, matematike i jezika.
U pogledu ARCHPUZZLE-a, planiramo dodati nove elemente, naime, zasad postoje verzije na španjolskom i engleskom, no upravo dovršavamo prijevode na katalanski, talijanski, finski i japanski.

Kako promovirate ARCHPUZZLE?
Naš je budžet i više no skroman: iznosi nula kuna! Koristimo najpopularnije (i besplatne) modele promocije: YOUTUBE, FACEBOOK i internet.

ARCHPUZZLE-ov popis građevina:
Stonehenge, piramide, Partenon, Koloseum, bazilika Svetog Vitalea, toranj u Pisi, Nôtre Dame katedrala, Vila Capra, četiri fontane Svetog Karla, bazilika Vierzehnheiligen, SAD Capitol, Eiffelove toranj, kuća Batlló, Chryslerova zgrada, Vila Savoye, Fallingwater kuća, Farnsworth kuća, Säynätsalo gradska vijećnica te sydneyjska Opera.

NYESTUDIO je osnovan 2005. godine  od strane arhitekata Gianfranca La Cognate (Ragusa – Itàlia, 1971.) i Tuoma Jauhiainena (Helsinki, 1973.) NYESTUDIO okuplja međunarodne stručnjake iz nekoliko područja (arhitekture, industrijskog i grafičkog dizajna…) iz raznih zemalja (Finska, Italija, Španjolska, Norveška) koji dijele uredski prostor, alate, ideje i projekte.