Četvrto izdanje bečkog Black River Festivala

Grafiti i u Beču već odavno zauzimaju stalno mjesto u izgledu gradskog krajolika, a posebice uzduž dunavskog kanala. A upravo je i bečki “Black River Festival” koji će se od 13. do 22. rujna ove godine po četvrti puta za redom održati uz spomenuti kanal, dakle netom nakon zagrebačkog MUU festivala u Sigetu, posvećen aktualnoj poziciji velikoformatnog slikarstva, eksperimentalnim grafičkim strategijama te intervencijama u javnom prostoru.

Šest lokalnih i međunarodno priznatih umjetnika će u okviru festivala uz sam kanal, ali i u različitim bečkim gradskim četvrtima, predstaviti svoje projekte. Umjetnički raspon njihovih radova seže od zidnog slikarstva, preko performansa, sve do minimal arta i prostornih intervencija.

Među okupljenim umjetnicima se nalaze  Blu, Evan Roth, Florian Riviere, Isaac Cordal, Mark Jenkins te ZukClub. Otvorenje festival će se održati 13. rujna filmskom večeri u bečkom kinu na otvorenom „Gartenbaukino“. Usput budi rečeno, sam naziv festivala se ne referira na boju vode u kanalu, već na međunarodno uvriježen naziv za rijeku Dunav koja izvire u Schwarzwaldu (crna šuma) te se ulijeva u Crno more.

Više informacija o festivalu možete saznati ovdje.

A ako ste u Beču za vikend, svakako otiđite u bečku galeriji ArtPoint gdje ćete, od 12. rujna do 10. listopada, imati priliku pogledati treći po redu ovogodišnji izlagački trojac koji čine Maja Rožman iz Hrvatske, Marina Naprushkina iz Bjelorusije te Stela Vasileva iz Bugarske.

Naime, u okviru programa “Artis in Residence” koji je nastao još 1992. godine u svrhu razmjene iskustava između mladih umjetnika iz Istočne i Jugoistočne Europe i njihovih austrijskih kolega bečka će galerija ArtPoint i ove godine ugostiti 12 umjetnika. Od nastanka programa zabilježeno je više od 5.600 prijava, a 237 umjetnika je tijekom zadnjih 20 godina imalo priliku tri mjeseca boraviti i stvarati u gradu Beče te svoje radove potom predstaviti bečkoj publici.

Hrvatska predstavnica Maja Rožman se u svom radu prije svega bavi instalacijama i grafikama, a rad pod nazivom “qrART” koji će biti predstavljen u okviru bečke izložbe posvetila je prije svega pitanju tržišne vrijednosti umjetničkog djela. Riječ je seriji linoreza koji su načinjeni kao QR kodovi i koje posjetitelji mogu pročitati uz pomoć aplikacije na svom pametnom telefonu. Pojavljuje se cijena koja na taj način stupa u stvarni centar umjetničkog rada. QR kod istovremeno fungira i kao predimenzionirani cjenovni natpis.

Svojom serijom digitalnih printova koji će također moći vidjeti u okviru ove izložbe pod nazivom “About Fear” Maja Rožman tematizira svoj iracionalni strah od neočekivanog koji se prije sveg očituje kao strah od moljaca. Promatranjem i bilježenjem kretanja moljaca umjetnica hektični let moljca pokušava učiniti predvidljivim, čime i njezin strah od tih životinjica postaje podnošljiviji.