Hotel Priča

Predstavljamo Hotel Priča, realizaciju arhitektonskog ureda SKROZ te vas u nastavku vodimo kroz interijer ovog jedinstvenog hotela u Rakovom potoku kod Samobora, o čijem smo Parku želja već pisali (ovdje).

 

PRIČA:

Hotel Priča mali je obiteljski hotel smješten u Rakovom potoku kod Samobora, mjestu bez većih prirodnih ili kulturnih znamenitosti, dok je nematerijalna baština te irealan svijet priča i bajki ono što ga čini prepoznatljivim.

Neopipljiva usmena predaja materijalizira se prostornim elementima, uzimajući za svaku sobu jedan motiv, odnosno ambijent mitoloških legendi.

Projekt u svojoj cjelini obuhvaća, kao prvo, kompletnu arhitekturu unutrašnjeg prostora, od soba, preko hodnika i galerije do toaleta, zatim vizualni identitet te dizajn čitavog hotela, od sustava znakovlja, preko signalistike i ostalih nositelja informacija, tj. komunikacije s posjetiteljima hotela, pa sve do unikatnih elemenata produkt dizajna rađenih isključivo za ovu prigodu.

Osnovni prepoznatljivi znak Hotela Priča proizlazi iz sustava znakova rađenih za subjekte naručitelja kojih ima devet, tj. svaka točka znaka simbolizira jedan od subjekata, dok forma i boja linije kodiraju posebnost hotela.

8-hodnik-28

Signalizacija se naodgrađuje na taj kod te se dosljedno provlači kroz znakove soba i kroz grafike na zidu kao mediju komunikacije te kroz ostale tiskane materijale, i na taj način sama linija zaokružuje priču identiteta.

 

GALERIJA: Priča počinje na galeriji. Posjetitelj se stepenicama penje na galeriju. Putem ga prati linija koja se postupno razigrava i dobiva svoj život.

Penje se po stropu i zidovima, ocrtava razne znakove, mitska i leteća bića. Vizualna cjelina galerije nas postupno priprema na začudnost hodnika i priče koje se događaju u sobama.

7-blagovaona-3

Galerija je također mjesto susreta – mjesto doručka. Ovdje se hotel prvi put obraća svojim posjetiteljima u prvom licu kroz pismo i pjesme.

Tu je mnoštvo detalja koji su na prvu ruku začudni, a povezuju magične svjetove soba s ostatkom hotela, poput poruka u bočicama koje su oznaka za namirnice na švedskom stolu.

7-blagovaona-20

 

HODNIK: Iz galerije ulazimo u hodnik gdje nas dočekuje mnoštvo vrata. Centralni hodnik preuzima ulogu naratora.

Oblikovanjem se potencira dezorijentiranost i začuđenost gosta naizgled izvrčući gravitacijske uloge stropa, poda i zida i uvodi posjetitelja u različite svjetove – sobe.

8-hodnik-2

 

SOBE: Svaka soba priča svoju priču i svakoj sobi dodan je znak. Znakovi su dizajnirani prema vizualnom identitetu samog hotela, tako da se umjesto arapskih brojeva koristi sustav s točkama.

8-hodnik-5

8-hodnik-25

Linija najavljuje priču koja će se dogoditi nakon otvaranja vrata.

8-hodnik-4

 

Svaka soba dobila je i prepoznatljivi naziv:

1. Drozdovo gnijezdo
2. Škrinjica tajni
3. Livada luči
4. Ognjište krijesa
5. Coprničin kotao
6. Vilina špilja

Za svaku sobu dizajniran je i napravljen privjesak za ključeve koji prati identitet sobe.

1-vilina-spilja-34

 

LAŽNA VRATA: Osim ulaza u sobe, hodnik sadrži i 15 lažnih vrata različitih veličina i orijentacija. Svaka od tih vrata imaju svoju kvaku i svoj znak. Znakovi na lažnim vratima su isključivo bijele boje.

8-hodnik-15

 

DROZDOVO GNIJEZDO: Soba drozdovo gnijezdo jednokrevetna je soba. Zamišljena je kao krletka – igraonica za ptice. Ljuljačke i predimenzionirano perje podsjetnik su da u ovoj sobi, zapravo, kad nema gostiju žive mladi drozdovi.

3-drozdovo-gnijezdo-2

3-drozdovo-gnijezdo-3

3-drozdovo-gnijezdo-6

3-drozdovo-gnijezdo-11

3-drozdovo-gnijezdo-31

 

ŠKRINJICA TAJNI: Soba Tajni je istovremeno potpuno ispunjen i potpuno prazan prostor – ispunjen jakim grafizmom crno bijelih šahovskih polja, a prazan jer na prvi dojam nema niti jedan komad opreme – gost sam formira prostor koji je u konačnici potpuno opremljena hotelska soba.

www-gifcreator-me_sye1ao

2-skrinja-tajni-01

2-skrinja-tajni-1

2-skrinja-tajni-14

2-skrinja-tajni-6

2-skrinja-tajni-21

 

LIVADA LUČI: u Sobi Luči nestaje granica dvodimenzionalnih i trodimenzionalnih noćnih silueta. Cijela okupana u dubokoj plavoj, s ponekom krijesnicom među linijama, ona je magično mjesto.

5-livada-luchi-1

5-livada-luchi-5

5-livada-luchi-7

5-livada-luchi-22

 

OGNJIŠTE KRIJESA: Soba Krijesi koristi teksture apstrahiranog ognjišta. Dim i tinjajuće iskre smještaju nas duboko u centar ognjišta.

4-ognjiste-krijesa-3

4-ognjiste-krijesa-8

4-ognjiste-krijesa-13

4-ognjiste-krijesa-2

 

COPRNIČIN KOTAO: mistika Coprnice postignuta je začudnim proporcijama. Predimenzionirana mačka i sova, golema paukova mreža, mnoštvo sastojaka za Coprničino kuhanje tek su neki od dokaza prisutnosti Coprnice.

5-coprnicin-kotao-1

5-coprnicin-kotao-6

5-coprnicin-kotao-15

5-coprnicin-kotao-22

 

VILINA SOBA: Soba Vila postiže elegičan ambijent unoseći neočekivane elemente eksterijera. Drhtave životinje promatraju gosta iz predimenzionirane trave.

1-vilina-spilja-1

1-vilina-spilja-6

1-vilina-spilja-10

1-vilina-spilja-28

1-vilina-spilja-30

 

HOTEL: Hotel je bio prvi i najkompleksniji u nizu od devet vizualnih identiteta rađenih za naručitelja Obrt Franja. Za hotel su projektirani svi grafički materijali potrebni za kategorizaciju. Rađene su ilustracije, dizajnirana je signalistika i razni drugi materijali koji upotpunjavaju neobičan hotel.

Ovdje je prikazana mapa hotela s cjenikom, kućnim redom, uputama, popisom hotelskih usluga… Sve je dvojezično, pa se tako popisi na engleskom pojavljuju u negativu, u plavoj boji hotela.

Svaka ilustracija je povezana sa stražnje strane, a temom su sve bliske temi hotela – a to su priče i mitovi sjeverozapadne Hrvatske.

MAPE I PISMA: U svakoj sobi nalazi se mapa koja sadržava razne dokumente potrebne za kategorizaciju. Osim tih dokumenata, u svakoj sobi gosta dočela pismo u kojem se gostu Hotel obraća u prvom licu, i pjesma, jer naravno, svaka soba ima svoju pjesmu.

DETALJI: Jelovnik za doručak je jedan mali pop-up kotao. U kotlu čuči žaba. Namirnice na švedskom stolu su došle direktno iz Coprničine sobe. Zmija na vratima šalje jasnu poruku svakom neželjenom gostu.

8-hodnik-22

8-hodnik-6

 

VODITELJ PROJEKTA: SKROZ / Ivana Žalac
AUTORI INTERIJERA: SKROZ / Ivana Žalac, Jelena Miljanović
SURADNICI: SKROZ / Daniela Škarica, Margita Grubiša
AUTOR VIZUALNOG IDENTITETA, SIGNALIZACIJE, ILUSTRACIJE: Studio Maša Vukmanović / Maša Vukmanović
DIZAJN: Maša Vukmanović, Jelena Lukač Kirš, Teo Drempetić Čonkić, Gordana Pavlek, Ema Tikulin
SURADNICA: Zrinka Nedeljković
FOTOGRAFIJE: Ivan Dorotić, Sanjin Kaštelan
COPYWRITING: Nenad Vukušić