Prve kritike na Bijenale

Wolf Prix, austrijski arhitekt i osnivač ureda Coop Himmelb(l)au, u medijima je snažno napao ovogodišnje Bijenale i kustoski koncept Davida Chipperfielda, nazvavši ga promašenim, banalnim i nedovoljno ozbiljnim da bi bio u stanju baviti se važnim političkim pitanjima koja se kriju iza arhitekture, javlja Architects Journal.

Prix, koji je svojedobno bio austrijski izbornik na Bijenaleu, istaknuo je kako manifestacija više ne pruža aktualnu diskusiju i kritiku tema unutar suvremene arhitekture, već daje ispraznu, konzervativnu i pomalo populističku ljusku punu lažnog značenja. Dapače, nastavlja u  furioznom tonu Prix, smatra da je riječ o skupom „plesu smrti“ koji se bazira isključivo na reprezentativnom, odnosno izložbenom dijelu, bez da organiziranjem foruma ili tribina propituje sve ono što se nalazi „iza scene“.

Istaknuo je kako su trenutačno goruće teme vrijedne diskutiranja kontroverzni planovi rekonstrukcije željeznice u Stuttgartu, ogromni troškovi gradnje zgrade Filharmonije u Hamburgu, politička pitanja koja se tiču izgradnje džamija i minareta u europskim gradovima, a ne tema „zajedničkog tla“ koja je samo kompromis da se pomire svi investitori, menadžeri i birokrati koji danas odlučuju o arhitekturi.

Svoje izlaganje je završio porukom Chipperfieldu da se ugleda u praksu Pussy Riot, kako bi putem njih shvatio društvo u kojem živi: „U Rusiji se umjetnici bore protiv autokratskog režima, a u Veneciji direktor Bijenala smatra da su to prepreke za profesiju arhitekture i da prostor još uvijek treba oduzeti „geniju-arhitektu“.