Brendiranje Marsa

Jedan od važnijih svemirskih projekata u zadnje vrijeme, svakako je slanje rovera Curiosity na Mars. NASA-in projekt koji istražuje geologiju Marsova kratera, klimu i konačno, potencijalno postojanje života na tom planetu, dao nam je i prve vizuale koji, do sada najtočnije prikazuju crveni krajolik.

Bez obzira na pronađeno, NASA je odlučila svoju uspješnu misiju dodatno „umjetnički“ začiniti pa je tako angažirala duo Kahn&Selesnick, fotografe čiji se opus bazira na fotomontažama i elaboriranim foto-narativima, da interveniraju na postojeće snimke s Marsa.

Riječ je o snimkama koje su napravili Curiosityjevi  prethodnici Spirit i Opportunity, a intervencija je krenula u posve nadrealističkom smjeru. Naime, Kahn&Selesnick su od postojećih krajolika napravili popriličnu apoteozu žene, kao prve i najvažnije istraživačice tog planeta, tvrdeći kako je Zemlja sada na lošem putu samo zbog muške vladavine.

Kahn&Selesnick u svojim vizijama vjeruju da žene imaju mogućnost od Marsa napraviti pravu oazu za život, bez nepotrebnih ratovanja. Narativ je usmjeren na kataklizmu koja je bila neminovna na Zemlji i život koji je nanovo potrebno ostvariti, izvan linearne kategorije vremena.

Kolaži i manipulacije prepune su fantazmagoričnih elemenata, estetike koja se veže uz znanstveno-fantastične filmove 70-ih, uz pomalo zazorni dijapazon skulptura i instalacija koji obitavaju u krajoliku. Serija nazvana „Mars: Adrift on the Hourglass Sea“ sastoji se od panoramskih fotografija velikog formata, i zapravo je prvi projekt koji se bavi topologijom Marsa sa stvarnim krajolicima, za razliku od  dosadašnjih umjetničkih projekta koji reprezentiraju Mars kroz  pejsaže pustinja Nevade i Utaha.

O radu Nicholasa Kahna i Richarda Selesnicka više možete vidjeti ovdje