Asterisms

U berlinskom Guggenheim muzeju otvorena izložba ‘Asterisms’ meksičkog umjetnika Gabriel Orozca. Upotrebljavajući otpad pronađen na dvjema različitim lokacijama, umjetnik stvara dvodijelnu skulpturalnu i fotografsku instalaciju koja predstavlja priče i povijest predmeta, ujedno stvarajući podlogu za dijalog o prirodi mjesta, industrijalizaciji zapadnog svijeta i uključenosti ljudi u urbani i ruralni krajolik. Umjetnik je skupio otpad  na baseball igralištu u blizini njegova doma u New Yorku i zaštićenom obalnom pojasu u Baja Califorina Suru u Meksiku, ujedno odlagalištu industrijskog i komercijalnog otpada iz Tihog oceana.
 
U prvom dijelu izložbe Orozco istražuje jedinstveni okoliš otoka Arena u Meksiku. To je područje rezervat divlje prirode, ujedno mrijestilište i groblje kitova, kao i industrijsko smetlište.
Od pronađenog otpada poput staklenih boca, žarulja, alata, kamenja, bova, vesala stvara veliku skulpturalnu instalaciju – taksonomski predmete slažući na pod galerije.

Ovaj monumentalni skulpturalni ‘tepih’ od otprilike 1200 objekata prati 12 fotografija velikog formata sa slikama pojedinačnih predmeta. Predmeti su slikani u studiju, tipološki organizirani po boji, materijalu, veličini itd. Dodatna slika dokumentira krajolik u kojem su pronađeni.

U prostoru se također prikazuje kratki video ‘Whale after waves’ (2012) koji oslikava okoliš otoka Arena.

Astroturf Constellation slično istražuje taksonomsku klasifikaciju, ali u potpuno drugačijem mjerilu. Sastoji se od kolekcije minucioznih komadića otpadaka preostalih nakon igrača i posjetitelja sportskog igrališta u New Yorku.

Orozco predstavlja gomilu predmeta – novčiće, logo tenisica, dijelove sportskih loptica, omot slatkiša, žvakaće gume – ponovno njih otprilike 1200, sve prikazujući  na velikom postamentu. Kao i u  prvom dijelu izložbe, objekti su predstavljeni kroz fotografiju, stvarajući vizualni odraz između pojedinog objekta i njegove fotografske reprezentacije.

Dva suprotstavljena dijela izložbe poigravaju se jedan drugim, oscilirajući između makro i mikro, pozivajući se na česte umjetnikove teme, uključujući tragove erozije, poetske susrete sa svjetovnim materijalima i sveprisutne tenzije između prirode i kulture.

Izložba će biti otvorena do 21. listopada.

Više o berlinskoj umjetničkoj sceni pogledajte ovdje.