Mali ljudi u postindustrijskom gradu

Belgijski umjetnik španjolskog porijekla Isaac Cordal  (r. 1974.), poznat po skulpturalnim minijaturama koje smješta u gradski prostor i zatim ih fotografira (o čemu smo pisali ovdje), sudjelovao je nedavno u programu “Spajalica”, koji donosi umjetnost u javni prostor, a organizira ga riječki Muzej moderne i suvremene umjetnosti.

19

 

Za svog boravka u Rijeci, umjetnik je postavio 25 upečatljivih figurica, kreirao nekoliko privremenih instalacija i radio na svojoj seriji skulptura od isprepletene žice, započetoj još 2011.

21

23

 

“Radeći u gradu koji je snažno pogođen političkim i ekonomskim promjenama koje su se odigravale posljednjih desetljeća, Cordal se inspirirao napuštenom industrijom baštinom koja se može naći u riječkoj okolici.

1

22

11

Od nekadašnje tvornice gdje je proizveden prvi torpedo, do starog broda koji je koristio Tito, grad je poslužio kao savršena kulisa za njegove male ljude klonule duhom.

7

4

Smješteni na oronulim fasadama, skrivaju se iza potrganih svjetiljki, balansiraju na pukotinama zidova ili opuštenim žicama, služe kao simbol borbe i napora kroz koje prolaze mnogi građani ovog nekad užurbanog industrijskog grada.

2

3

Odjeveni u odijela, s aktovkom u ruci, gledaju u daljinu ili zure u svoje telefone i na neki način simboliziraju mračnu stranu modernog društva” (iz teksta Sashe Bogojeva).

 

5

6

Ove godine program Spajalice se odvija u gradskim prostorima, od kompleksa bivše tvornice Rikard Benčić pa sve do Rječine i njezinih nevidljivih zona. Umjetničke intervencije tematski se dotiču tri okosnice  koncepta europske prijestolnice kulture – Rijeka 2020: voda, rad i migracije, a na repertoaru su performansi, murali, intervencije i koncerti.

20

Umjetničke intervencije pojavljuju se tiho i bez prethodne najave, zadržavajući osnovnu ideju neposredne komunikacije s prostorom i zajednicom.

8

9

10

12

13

14

15

16

18