Za dublji odnos prema stvarnosti dovoljno je imati iglu i konac

Kada produkcija i konzumacija slika postanu glavna aktivnost društva, možemo reći da je to društvo postalo moderno. Tako je to nekako postavio Feurerbach još sredinom devetnaestog stoljeća, gotovo u isto vrijeme kada se u svijetu pojavila fotografija. Slike o kojima je on govorio imaju moć odrediti naš odnos prema stvarnosti, a istovremeno su i zamjena za direktno iskustvo stvarnosti. Bez njih je nezamisliva zdrava ekonomija, stabilna politika i ostvarenje osobne sreće.

1 Amsterdam

Amsterdam

Nešto više od stoljeća i pol kasnije uistinu imamo dojam da živimo ono o čemu je ovaj autor pisao. Fotografija je postala dio svakodnevnice, sredstvo kojim se odnosimo prema stvarnosti, kojim ostvarujemo iskustvo svijeta koji nas okružuje.

Već skoro pola stoljeća turisti masovno obilaze svijet oboružani fotoaparatima i bilježe svoje iskustvo novih prostora. Od vremena kada se ispucani film s godišnjeg odmora slao na razvijanje i tjednima s nestrpljenjem očekivale fotografije u pošti, do istovremenog objavljivanja fotografije na Instagramu, nije prošlo puno vremena. Ali u tom vremenu smanjio se prostor za osobno iskustvo i kontemplaciju nad istim.

3 London

London

Kao robi na tržištu, amaterskoj fotografiji rok trajanja je sve kraći i kraći. U svojoj hiperprodukciji ona zastarijeva istog trena kako je objavljena, a to najčešće znači i okinuta. A mi za održavanjem slave na društvenim mrežama krećemo u potragu za novim motivom.
Kako fotografija, tako i iskustvo te odnos s motivom koji susrećemo na fotografiji postaju ograničeni imperativom novoga. Upustiti se u kontemplaciju jednog jedinog zalaska sunca u ovom slučaju je kontraproduktivno.

5 Prag, Stari grad

Prag, Stari grad

A upravo to radi Teresa Lim. Uspješna dizajnerica tekstila iz Singapura jednom se zatekla pred zalaskom sunca na odmoru u Australiji. Želeći zabilježiti to iskustvo našla se u problemu kad je shvatila da joj se potrošila baterija u mobitelu kojim inače fotografira ovakve trenutke. Znajući da se na to mjesto vjerojatno više nikada neće vratiti, te imavši u torbi pribor za vez, uhvatila se posla i tako je nastao prvi rad iz serije turističkih vezova Saw Wanderlust (vezena žudnja za lutanjem).

6 Prag

Prag

Ovaj dođgađaj zbio se negdje prošle godine, a od tada umjetnica je putovala i napravila cijeli niz vezova s manje ili više poznatim motivima gradova širom svijeta. “Osjećala sam se prosječno, pa i površno, fotografirajući svoja putovanja”, pojašnjava Lim i zaključuje: “htjela sam nešto više od tog iskustva zadržati za sebe. S iglom i koncem to uspijevam.”

8 Vietnam 1

Vijetnam

Ručni rad, koji je davno izgubio svoje mjesto u ekonomijama suvremenog društva, tako se pokazao zgodnim upravo za ostvarenje jednog dubljeg odnosa sa stvarnošću. Vrijeme koje on zahtijeva vrijeme je koje nam otvara mogućnost novih i drugačijih odnosa, kontemplacije. Umjetnica je to otkrila na svojim putovanjima, drugi to otkrivaju kod kuće, u slobodno vrijeme i drugdje. Povratak ručnog rada, koji je sve prisutniji zadnjih godina, zapravo je rezultat želje za drugačijim odnosima, društvenim, političkim i osobnim. Dakle, ako nečim niste zadovoljni, pokušajte s iglama i koncem.

2 Berlin

Berlin

7 Singapur

Singapur

4 Njemačka

Njemačka

9 Vietnam

Vijetnam