Propitivanje tipografije

U utorak 11. veljače u 20 sati u HDD galeriji, Boškovićeva 18, otvara se izložba „Potez, slovo, pismo“ dizajnera Marka Hrastovca i ostaje otvorena do 25.2.2014.
Marko Hrastovec je predstavnik mlađe generacije dizajnera koji su proteklih godina prošli sustavnu tipografsku izobrazbu na Studiju dizajna u Zagrebu i na Odsjeku za dizajn vizualnih komunikacija Umjetničke akademije Sveučilišta u Splitu.Hrastovec je demonstrator na Studiju dizajna, na kolegijima iz područja tipografije i oblikovanja pisma

2a3a
„Autoru su dane odriješene ruke da intervenira u prostor, ali i samu programsku koncepciju galerije prema vlastitom nahođenju, što se od 2009. godine pokazalo kao iznimno produktivno – otvorilo je prostor za testiranje samih načela kako promišljeno izlagati dizajn u galerijskim uvjetima, te su neki od ovako realiziranih projekata postali svojevrsni modeli za buduće izložbe drugih autora, najčešće one istraživačkog karaktera.(…)Marko Hrastovec jedan je od mladih dizajnera koji su se u svom radu ekskluzivno posvetili tipografskom oblikovanju u njegovim različitim vidovima, od dizajna pisma, preko crtanja slova, do specifične primjene tipografije u formatu, primjerice, knjige.

Upravo za ovo posljednje dobio je i Nagradu ICOGRADA-e na Izložbi hrvatskog dizajna 1112. Radilo se o Hrastovčevoj cjelovitoj i studioznoj tipografskoj „interpretaciji“ knjige “As I Lay Dying” Williama Faulknera gdje je nastojao implementirati sve svoje za vrijeme studija stečene kompetencije, pa je tako knjiga bila mjesto testiranja vlastite autorske tipografije, eksperimentiranja s letteringom baziranim na pronađenom uzorku tipografije izvornog izdanja knjige, te u konačnici „izvođenja“ samog Faulknerovog teksta i njegovih specifičnosti taktički promišljenim tipografskim sredstvima.
Ta knjiga je i jedan od eksponata na ovoj izložbi, koju također obilježava slična težnja ka cjelovitosti…(Iz uvodnog teksta Marka Goluba)

1

Potez” kao pojam centralna je točka bavljenja oblikovanjem pisma, tipografijom, pa i samim grafičkim dizajnom. Također, potez kao „pokret“ označava osnovnu razinu interakcije dizajnera i pera u procesu oblikovanja pisma – od kaligrafije, crtanja slova te u konačnici – produkcije fontova. U edukacijskom procesu koji danas i u Hrvatskoj uzimamo za standard, a koji je baziran na didaktičkim metodama Gerrita Noordzija, možemo lako pozicionirati tri pojma koja su sadržana u naslovu izložbe Marka Hrastovca – potez, slovo, pismo. Radovi koje Hrastovec izlaže savršeno demonstriraju njihovo duboko poznavanje i kreativno korištenje, što se naročito vidi u skicama i na primjerima crtanja slova (lettering). Promišljena upotreba dvaju osnovnih načina konstrukcije slova (translacija i ekspanzija) primjetno je u svim izloženim radovima. S druge strane, ne možemo reći da Hrastovec rigidno prati tipografske i dizajnerske postulate – on ih dobro razumije i samosvjesno propituje, modificira, krši, te svakom radu daje svoj osobni pečat koji nikako ne možemo staviti u kategoriju radova koji su nastali igrajući na sigurno.

2b3b

5

Nakon izložbe tipografije (pisama) u sklopu 34. Zagrebačkog salona u Hrvatskom domu likovnih umjetnika 1999. godine u autorskoj koncepciji Željka Serdarevića – a to je ujedno bila i prva tematska izložba na kojoj su predstavljeni radovi domaćih autora u području oblikovanja pisma – imali smo izložbe Hrvoja Živčića u HDD galeriji, te Damira Bralića u riječkom Muzeju moderne i suvremene umjetnosti. Stoga ovu izložbu Marka Hrastovca možemo gledati kao svojevrstan nastavak tih izložbi koje su u prvi plan interesa postavile tipografiju i oblikovanje pisma.
(Iz teksta „Na sigurno“ Nikole Đureka)

4
MARKO HRASTOVEC: POTEZ, SLOVO, PISMO
11. 2. – 25. 2. 2014.
HDD galerija / Hrvatsko dizajnersko društvo
Radno vrijeme galerije:
Pon-pet 10 – 20 h
Subotom 10 – 15 h
Boškovićeva 18, Zagreb

Voditelj galerije: Marko Golub
Autor koncepta: Marko Hrastovec
Tekstovi: Nikola Đurek, Marko Golub i Marko Hrastovec
Dizajn plakata: Nikola Đurek
Dizajn kataloga: Hrvoje Živčić

Program HDD galerije podržavaju Ministarstvo kulture RH i Grad Zagreb.
Izložba je realizirana financijskim sredstvima Zaklade Kultura Nova.