Vječni Tempelhof udomio budućnost produkt dizajna

Četvrti DMY International Design Festival, jedno od najzanimljivijih europskih događanja u čijem je fokusu suvremena, eksperimentalna i inovativna produkt dizajn scena, završio je prošle nedjelje u Berlinu. Upravo lokacija DMY Berlin festivala, Tempelhof aerodrom, arhitektonsko remek-djelo iz 20-ih godina prošlog stoljeća, sama je po sebi zanimljiva pojava. Nekoć jedan od tri ikonska aerodroma, čija je centralna zgrada bila među 20 najvećih svjetskih građevina, zatvoren je 2008. i otad služi kao mjesto brojnih sajmova i kulturnih događanja.

DMY Berlin često služi kao platforma za lansiranje novih produkata, prototipa i projekata koji pokušavaju predvidjeti buduća kretanja u produkt dizajnu. Zanimljivost festivala je činjenica da je 70 posto svih prikazanih inovacija bazirano na novim materijalima. Povijesni aerodrom i futuristički orijentirani izlošci stvaraju zanimljiv kontrapunkt, upravo u berlinskom stilu.

Ipak, uz lokaciju, brojne simpozije, radionice i predavanja, najbitniji element je centralna izložba. U pet dana trajanja festivala, na 14 tisuća kvadrata prostora, predstavilo se više od 500 dizajnera i brendova. Od trkaćih automobila na baterijski pogon, dekorativnog posuđa u obliku životinjskih iznutrica do crvi i zmija koji iscrtavaju vaze, centralna izložba dala je originalan uvid u nekonvencionalni produkt dizajn koji se odmiče od kretanja na mainstream tržištu. Uz to, dizajnerski instituti iz Hong Konga, Taipeija, Seoula i Buenos Airesa imali su vlastite izložbe, dok je u fokusu centralne izložbe bio finski dizajn koji je ponudio pretpremijeru onoga što možemo očekivati sljedeće godine, kada će Helsinki biti Svjetski grad dizajna.

Kao i svake godine, međunarodni žiri u kojem su sjedili Jurgen Bey (Makkink&Bey), Jerszy Seymour (Jerszy Seymour Design Workshop), Werner Aisslinger (Studio Aisslinger) dao je prijedloge za deset, po njihovu mišljenju, najboljih radova, a konačan sud o tri rada koja se ističu u svom pristupu produkt dizajnu donijeli su publicistica i dizajn kustosica Catherine Gee i dizajner Ilkka Suppanen (Studio Suppanen).

Važno je napomenuti da je prošle godine jedan od tri nagrađena rada bio i onaj hrvatsko-austrijskog dizajnerskog dvojca For Use/Numen. Njihova Tape Installation izazvala je tada veliku pažnju medija i publike, a više o tome smo pisali ovdje.

Jedan od tri nagrađena ovogodišnja rada je onaj Clemence Seilles. Njezin projekt Monumenta predstavio je eklektično istraživanje proizvodnje umjetnog kamena.

Dirk Vander Kooij žiri je oduševio svojim projektom Endless, zapravo jednom plastičnom žicom napravljenom od starih frižidera koja uz pomoć robota postaje stolica.

Treći nagrađeni je Yi-Cong Lu i njegov dizajn Living Tools, fleksibilni objekti osmišljeni za današnji brzi stil života, koji mogu promijeniti funkciju ovisno o individualnim potrebama.

Nagrađeni radovi moći će se vidjeti u Bauhaus arhivu od 14. rujna do 10. listopada.

Maja Gujinović