Split je veći od Splita

Hrvatski gradovi kandidati za Europsku prijestolnicu kulture 2020.g. užurbano pripremaju svoje prijave za prvi krug 17.travnja 2015., kada će u užem izboru ostati samo par odabranih gradova. Za razliku od Dubrovnika ili Rijeke koji su proveli javne natječaje, Grad Split je vizualni identitet svoje kandidature za EPK 2020 povjerio dizajneru Borisu Ljubičiću.

3

Pitali smo dizajnera da nam obrazloži koncept svog rada, na što nam je odgovorio:

“Riječ SPLIT nije povoljna i pozitivna za ime grada u engleskom jeziku. Naravno da ga ne možemo nazvati gradom 30 km udaljenim od Omiša (smijeh). Imamo i pjesmu ‘Ča je pusta Londra kontra Splitu gradu’. Niknuvši iz Dioklecijanove palače sa zvonikom Svetog Dujma, odrazom u moru kao Vela varoš i napokon kao Grad koji je daleko veći od samoga sebe, koji ima oko 200.000 stanovnika, na maloj površini ispod brda Marjan, ali  koji je svojim dosegom ili imageom puno, puno veći u kulturi (Marko Marulić / Splićanin otac hrvatske književnosti), a posebice u sportskom doprinosu svijetu…To su stotine medalja i trofeja svjetske razine!

6
SPLIT je veći od SPLITa! U tom sloganu je njegova bahatost, ali i duhovita ‘pila naopako’ jer se uspoređuje sa samim sobom, nikoga ne vrijeđa! Split ima samosvijest o sebi, a to je osnovica za identitet. Split je europski i svjetski grad.

‘Nima Splita do Splita’, ‘Najlipjeg grada na Svitu’, ‘Ća će meni Copacabana’, ‘Ništa kontra Splita’ samo su neki od refrena koji potvrđuju da je Split veći od Splita! Zato u rješenju logo SPLIT raste, što se u animaciji posebice vidi. Broj boja i izvedbi se može varirati prema sadržaju, pa i ukusu publike, zašto ne!

Dugo vremena sam tražio vizualno i cjelovito riješenje za Split odmah nakom velikog projekta MIS’79 u kojem sam vizualizirao Mediteranski identitet. Već za Prvenstvo Europe u atletici, A’90, kojeg smo kandidirali 1986. sam htio Split ugraditi u Europu, pa sam dizajnirao i turistički logo u toj namjeri. Identitet grada je kao lice čovjeka koje stari, dobiva ožiljke, ali se malo mijenja. Ovo riješenje je dizajn-portret grada. Kad već imam priliku objasniti evo malo detalja.

5

Tipografija kojom je ispisano ime grada se zove Century jer je to grad sa čak 17 stoljeća iza sebe (odgovara kao Times New Roman). Peristil je zasigurno najljepši mali trg na svijetu. Najvažniji detalj, njegovi lukovi i stupovi, je pozicija okomica u slovima na poziciji stupova na Peristilu, što je konceptualno vidljivo i kad nema slike Peristila u pozadini. Donji dio slova L je sfinga, a slovo T palma na rivi. Split 3 i 4 je moderan urbani grad. Njegov razvoj i rast grada je pokazan kao pogled kroz rolete negdje u život.”

1

Boris Ljubičić nam je rekao da osim kreiranja loga slijedi razrada materijala projekta EPK koji će uključivati i raznolike plakate za pojedine dijelove grada.