Riječ po riječ – slika

Svaka slika iz umjetničkog opusa španjolskog umjetnika Juana Osborena napravljena je od 200.000 riječi različitih duljina, visina i boja.

Iako je po struci arhitekt, njegova velika strast su likovna umjetnost, ali i programiranje. Trenutačno živi i stvara u Madridu, gdje se nakon svakodnevnih obaveza u različitim arhitektonskim uredima posvećuje svojoj ljubavi prema novim tehnologijama i programiranju koje je pak spojio sa svojom umjetničkom crtom i ljubavi prema dizajnu i umjetnosti. Osborne spaja odlomke, tekstove i riječi iz knjiga koje su povezane s određenim temama.

Iako možda na prvi pogled izgleda jednostavno, svaka slika je mukotrpno spajana, riječ po riječ, da bi se na kraju dobio željeni rezultat. Sve što mu je potrebno za umjetničko izražavanje sam je osmislio bez upotrebe komercijalnih softvera, a kad mu se ukaže potreba za nečim novim, sam na svom kompjutoru kreira sasvim novi ili doradi postojeći softver.

“Riječi su izuzetno moćne, one putuju ravno u ljudski um, a još kad ih spojite sa slikom koju možete ne samo promatrati nego i čitati, ta se moć dodatno pojačava”. Do sada je njegova najveća slika bila sastavljena od najviše pola milijuna riječi, a nada se da će uskoro otići i korak dalje te napraviti najveću sliku u svojoj poluamaterskoj karijeri – sliku od milijun riječi. Svoj kreativni proces objašnjava kao veliki nalet inspiracije, ali priznaje da je poprilično kaotičan pa se tako zna dogoditi da samo mali dio slike ostavi nedovršen mjesecima. I tako sve dok ne osjeti novi inspirativni val jer jednostavno ne želi ništa raditi na silu ili pod pritiskom.

Inspiraciju za tu neobičnu tehniku pronašao je u svom arhitektonskom poslu. Kao arhitekt radio je na brojnim natječajima u kojima je projektirao velika i vrlo različita pročelja koja bi pružala sasvim drugačije vizualne efekte iz daljine i izbliza. Svjestan je da nije smislio ništa spektakularno jer primjere tehnika kojima se on koristi možemo pronaći još u 9. stoljeću, kada su nastali prvi radovi mikrokaligrafije, ali i u kasnijim razdobljima, kada nastaju i drugi primjerci izrađeni neobičnim tehnikama kao što su, na primjer, djela talijanskog slikara Giuseppea Arcimbolda (1527. – 1593.). “Iako nisam pionir u svom načinu stvaranju i tehnici, ipak sam sve već poznato doradio i usavršio uz pomoć modernih tehnologija, odnosno samo sam iskoristio digitalno doba u kojem živim”, objasnio je Osborne.

Od brojnih slika koje je kreirao jednu ipak ističe kao najdražu. To je kompozicija “TankMan“, nevjerojatna fotografija koju je sastavio od kombinacije riječi “sloboda” na više od stotinu različitih svjetskih jezika i na taj način odaslao snažnu humanitarnu poruku.

Više o umjetniku i njegove preostale radove pogledatej ovdje