Umjetničke intervencije pozivaju na obnovu baštine

Nakon prošlogodišnje kampanje za zaštitu Motela istaknutog arhitekta Ivana Vitića u Trogiru (o čemu smo pisali ovdje), udruga Slobodne veze, tim Motel TROGIR ove godine pokrenula je jednodnevno pilot događanje u Trogiru. Radi se o umjetničkim intervencijama u javnom prostoru grada, koje su se održale u utorak, 9. studenog. Nakon javnog natječaja raspisanog u srpnju ove godine, dvije odabrane umjetnice i jedan umjetnik svojim intervencijama artikulirali su vrijedne, ali zanemarene javne prostore Trogira.

01

Marko Gutić Mižimakov, student zagrebačke Umjetničke akademije izveo je performans naziva Sadim vrtu Garagnin Fanfogna. Premda smješten u vrlo prometnom dijelu grada te zaštićen i kao kulturno dobro, ovaj vrijedni klasicistički vrt danas je napušten i neodržavan. Svojim performansom baziranim na pokretu i glasu umjetnik istražuje prostor vrta, vodi njime publiku – građene i građanke, te mu daje novi život.

03

04

Ana Zubak, također zagrebačka umjetnica, u bivšem auto-kampu Soline svečano je otvorila spomenik. Uz glazbenike i druge izvođače veselo društvo otkrilo je spomenik, materijalni trag postojanja kampa koji i danas stoji u prostoru. Protokol otvaranja spomenika okončao se grupnim fotografiranjem i zdravicom. Svečanost nas je na kratko podsjetila na bogatstvo života koji se nekada odvijao na tom prostoru, ali i apsurd njegovog trenutno zapuštenog stanja.

05

06

02

Svjetlosna instalacija splitske umjetnice Neli Ružić smještena je u šest paviljona Vitićeva motela smještenog uz Jadransku magistralu. Jednostavnom i upečatljivom gestom uvođenja bojanog svjetla u napuštene i razorene paviljone umjetnica im vraća život. Život koji će sve slučajne prolaznike, barem za trajanja instalacije, posjetiti na kulturno bogatstvo koje se krije u predgrađu Trogira.

08

07

Kao i vrt Garagnin Fanfogna tako je i kompleks Vitićevog motela na listi trajno zaštićenih spomenika kulture Republike Hrvatske. Cilj ove akcije bio je kroz umjetničke radove artikulirati ove zapuštene gradske punktove te na taj način pozvati sam Grad kao i njegove građane na zajedničko promišljanje njihove buduće javne namjene.

Ovaj tekst sufinanciran je sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektoničkih medija